Dia de la dona i la nena científica 2021

Avui, dia 11 de febrer, hem celebrat el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència. A 1r d’ESO hem tingut una xerrada per part de l’enginyera Macarena Vargas, dins el projecte #100tífiques de la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació. A 2n i 3r d’ESO, els alumnes han participat en diferents dinàmiques de classe destinades a visibilitzar la figura de diferents dones rellevants al llarg de la història de la ciència i la tecnologia. A 4t d’ESO, els alumnes han treballat diversos continguts a partir de la iniciativa #nomorematildas i han presentat el projecte “Dones científiques” realitzat conjuntament amb 1r de BAT. El resultat

és d’un póster amb la biografia i el retrat d’una dona científica a cada aula, que anirem rotant setmanalment.

Finalment, a 2n BAT hem gaudit amb la xerrada telemàtica en anglès sobre Data Analysis, amb les ponents Petya Dacheva i Leandra Silva.

Resten per fer dues xerrades presencials a càrrec de les investigadores pre-doctorals Clàudia Serrano (Centre de Regulació Genòmica) i Laura Blanco i Marta Pardo (Centre d’Estudis Avançats de Blanes). Es duran a terme tant bon punt els alumnes de 4t d’ESO A i 1r BAT es puguin reincorporar al centre.

Per últim, la valoració per part dels alumnes de les xerrades i les dinàmiques fetes fins ara ha estat força positiva. Esperem que hagin gaudit tant i que els hagin resultat inspiradores!

A més hem presentat a les aules del centre el projecte “Pòsters de dones científiques”. En el següent enllaç podreu veure el projecte que han portat a terme els alumnes de 4t ESO tecnològic / artístic i 1r de Batxillerat STEAM.

Dones científiques per a Web