Batxillerat: Projecte Pandèmies del Nord, pandèmies del Sud

Els alumnes de primer de Batxillerat estan immersos en el projecte Pandèmies del Nord, pandèmies del Sud, una anàlisi cientifico-ètica sobre el tracte diferencial que fem com a societat i com a individus respecte de les diferents pandèmies que afecten al món. Aquesta anàlisi requereix d’una aproximació científica i socioeconòmica, així com d’una reflexió ètica sobre el tracte que fem de l’altre, que pot acabar en una accentuació de les desigualtats entre pobles. Amb aquest objectiu, estem treballant per conèixer a fons dues pandèmies que afecten la humanitat de forma desigual: la COVID-19 i la malària. Avui hem tingut la gran oportunitat de comptar amb el Dr. José María Garcés Jarque, qui va estar durant quaranta anys al capdavant de la secció de medicina interna i malalties infeccioses de l’Hospital del Mar, a Barcelona, professor de la UAB i cooperant a Moçambic. Més enllà de la riquesa de coneixements amb què ens ha obsequiat, la seva pedagogia i proximitat amb els alumnes han generat una sacsejada d’emocions i, a ben segur, hauran remogut algunes vocacions. Pandèmies del Nord, pandèmies del Sud ha estat presentat al Premi Ètica i Ciència 2020, convocat per la Fundació Víctor Grífols i Lucas.