Sortida al MNACTEC amb els alumnes de 3r d’ESO

El passat 12 de maig del 2022, vàrem anar al Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC) amb l’alumnat de 3r d’ESO.
Allà, vam realitzar un taller d’engranatges i una visita guiada al Vapor Aymerich, Amat i Jover seu de l’antiga fàbrica tèxtil. Vam gaudir de l’impressionant edifici modernista, tot analitzant els sistemes de transmissions que fan arribar el moviment des de la caldera fins a peu de màquina, així com les transformacions energètiques que s’hi produeixen. Finalment, vam fer una visita lliure al museu. L’alumnat va poder manipular i construir diversos trens d’engranatges. Van experimentar també amb les màquines simples. Tots plegats vam fruir d’una jornada cientificotecnològica!