El Sunsi Móra al Postgrau en Coeducació de la Universitat de les Illes Balears

El dia 1 de març de 2021 va sortir publicada a La Vanguardia la notícia “Hacia una nueva generación de chicas tecnocientíficas“, on s’explicava l’altíssima proporció de noies matriculades en matèries optatives STEM a 4t d’ESO al Sunsi Móra. Arrel d’aquesta publicació, les coordinadores del Postgrau en Coeducació de la Universitat de les Illes Balears es van posar en contacte amb el nostre centre per convidar-nos a participar en una sessió formativa del postgrau.

Així doncs, dimarts 15 de març l’Ignasi Oliveras i l’Eulàlia Salichs, ambdós docents STEM del centre, van viatjar a Palma per explicar com es treballa la coeducació des de l’àmbit STEM al nostre centre.

El vídeo que acompanya aquesta entrada es va gravar com a material per la sessió del postgrau, amb la voluntat de mostrar l’opinió del nostre alumnat pel que fa a conceptes com el biaix home/dona en el món STEM o el sostre de vidre. A més, l’alumnat també hi comparteix les seves perspectives de futur, els referents que els han marcat i el paper que ha tingut el centre en el seu procés d’orientació.

L’experiència formativa ha resultat molt interessant i enriquidora, ha permès compartir l’expertesa del centre amb d’altres docents i ha facilitat seguir acomplint l’objectiu del centre d’establir aliances amb agents de la comunitat educativa, aquesta vegada un xic més allunyats.