Bioquímica en viu

Avui dilluns 31 de gener l’alumnat de biologia de 1r de batxillerat ha visitat les instal·lacions de la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona, en el marc del taller “Bioquímica en viu” dut a terme per estudiants de 3r del Grau de Bioquímica.

El nostre alumnat han assistit primer a una xerrada introductòria, on han repassat conceptes de bioquímica treballats a l’aula, i també han après el funcionament dels tests de detecció del SARS-CoV-2 més comuns, tant el test d’antigen com la PCR.

Posteriorment, han tingut l’oportunitat de fer tres pràctiques diferents, amb eines i reactius propis d’un laboratori de recerca. Han determinat la concentració de glucosa de diverses mostres problema elaborant una recta patró amb l’ús de l’espectrofotòmetre. Després, han comprovat la influència de la temperatura en la fermentació alcohòlica del llevat Saccaromyces cerevisiae. Per últim, han après a utilitzar tires reactives per analitzar mostres que simulaven orina i determinar-ne el problema de salut associat.

Ha estat una visita molt profitosa per revisar conceptes treballats a l’aula de manera experimental, i també per introduir-ne de nous que es treballaran el curs vinent a segon de batxillerat.