Taller FLIPART: AVENTURES D’ARTISTES i EMPRENEDORIA

El passat 15 de novembre l’alumnat de 3r d’ESO que cursa l’optativa d’emprenedoria i l’A++ va participar en el taller “Aventures d’artistes” organitzat per la Diputació de Barcelona que consisteix a portar al centre docent diversos artistes perquè expliquin les seves experiències als alumnes.

En ha vistat l’artista Roger Bernat que porta més de deu anys creant performances, espectacles i xerrades on el públic esdevé actor arreu dels cinc continents. Per a ell, “el fantasma” de l’art i de la política, i també potser de la pedagogia de les últimes dècades, ha estat enfrontar-se a un públic mut, passiu i tendencialment absent. D’aquí que la participació hagi esdevingut el mot d’ordre de totes les reformes. Que el públic es mobilitzi! Però mobilitzar-se al servei de qui o de què. Els seus espectacles més coneguts són Domini públic (2008), La consagración de la primavera (2010), Please, continue: Hamlet (2011), Pendiente de voto (2012), Desplazamiento del Palacio de la Moneda (2014), Numax-Fagor-plus (2014), No se registran conversaciones de interés (2016-2017) o The place of the thing (Documenta 14, 2017). Aquests espectacles s’han representat arreu del món. L’any 2009 va editar, juntament amb Ignasi Duarte, el llibre Querido público. El espectador ante la participación: jugadores, usuarios, prosumers y fans (CENDEAC, Múrcia). Ha publicat articles a Joined forces: Audience participation in theatre (Alexander Verlag, Berlín) i Teatro relacional (Fundamentos, Madrid), entre d’altres. Els espectacles de Roger Bernat han rebut diversos premis de la crítica, i el 2017 fou distingit amb el Premi Sebastià Gasch d’Arts Parateatrals.

Per finalitzar el taller els nostres alumnes van participar en el muntatge d’un espectacle teatral on ells eren els actors.