Frustracions

Els infants a l’escola bressol viuen frustracions i rebequeries, sigui a causa d’un límit o una norma posada per part de l’adult, com per exemple no permetre agressions o fer malbé el material de l’escola. També poden ser viscudes perquè un altre infant ha posat un límit no permeten deixar-se prendre un objecte que està utilitzant o per no poder aconseguir un repte proposat pel mateix infant, com pot ser no aconseguir fer passar una cadena per un tub a causa de no tenir encara la suficient destresa.

És important que els infants puguin integrar l’experiència de viure frustracions per aprendre a gestionar-les i a l’escola tenim un paper molt important en aquests moments. Els ajudem acompanyant-los des de la comprensió, l’empatia, la calma i l’acceptació, per tal que puguin desenvolupar tot el seu potencial, sabent que quan un infant està vivint una frustració o rebequeria, és des d’unes emocions que el/la poden fer desbordar de tal manera que hem d’entendre que forma part d’una edat en què l’autocontrol no existeix, simplement apareix i ells/es ho pateixen.

Ens cal poder entendre als infants per establir-los un espai de seguretat en el qual puguin gestionar, transitar i superar totes les dificultats que se’ls presentin en el seu desenvolupament.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *