Primeres trobades

Les primeres trobades són l’acompanyament de l’infant i la seva família durant el primer temps d’estada a l’escola bressol.

Cal tenir en compte tots els implicats en aquest procés: infants, famílies, educadores i altres adults de l’escola.

Donem molta importància a les primeres trobades, que són de vital importància per anar construint la base del vincle que s’ha de crear, de confiança, de respecte i comunicació.

Per tant la jornada de portes obertes, el moment de la preinscripció, la reunió de juny amb les famílies nouvingudes, ja serà en aquests moments quan es comença a iniciar una primera imatge de l’escola i es creen expectatives amb les famílies, es comencen en definitiva les primeres trobades.

Un segon pas, són les entrevistes individualitzades, en aquesta trobada ja podem anar plantejant com seran els primers dies a l’escola dels nens i nenes i sobretot poder resoldre dubte, incerteses i pors.

En aquestes entrevistes oferim a les famílies la possibilitat de poder-nos explicar les necessitats concretes dels seus fills i filles i així com també la necessitat de les educadores de saber quin infant ens arriba, amb els seus costums i interessos, ha de ser un espai per compartir, tenim molt clar que en aquest moment són les famílies qui coneixen a l’infant.

Per les educadores és molt important que les famílies ens facin un traspàs molt minuciós de com és el seu fill o filla, com fan les demandes, com les atenen per poder entendre millor el que necessita i poder-li oferir en el primer intent.

PAUTES A TENIR MOLT EN COMPTE EN EL PROCÉS DE LES PRIMERES TROBADES

• Explicar al nen/a a on va, qui es trobarà i que hi farà.
  • Acordar amb l’educadora com es durà a terme el procés de les primeres trobades (entrevista inici escola).
  • Es recomana que les primeres trobades del nen/a a l’escola bressol es faci de manera progressiva.
  • Respecteu els acords presos amb l’educadora pel que fa a els horaris, entrades…
  • Procureu que l’infant assisteixi a l’escola amb regularitat.
  • Caldria que la persona que acompanyi el nen/a a l’escola sigui sempre la mateixa, durant aquest període.
  • Intenteu que els acomiadaments siguin curts, ràpids i decidits. No torneu a entrar un cop hàgiu decidit marxar.
  • Marxeu amb expressió d’alegria, mai amb angoixa o tristesa.
  • Sigueu puntuals a l’hora d’anar-los a recollir.
  • Procureu fer els mínims canvis possibles a casa durant aquests dies (alimentació, xumets, horaris, dormir).
  • Que els infants plorin durant el procés és un fet totalment natural, cal acceptar el plor dels infants per poder-los ajudar.