Exteriors

Sortir a jugar a l’exterior des de ben petits té infinitat de beneficis. Sortir, els ajuda a investigar, explorar, observar, tocar, olorar, sentir… Poden assolir petits reptes motrius, ja que propicia el moviment lliure. Els ajuda a moure tot el seu cos i afavorir les habilitats motores, on es pot propiciar a poder córrer, saltar, grimpar… i així desenvolupar la part psicomotriu.

La natura canvia constantment i ajuda als infants a aprendre de manera divertida a través de tots els sentits.

Poder sentir el canvi del temps i conèixer les diferents estacions per ells mateixos, sentint-ho i vivint-ho, fa que sigui una experiència molt positiva. És molt estimulant i multisensorial per poder jugar-hi.

Els infants que juguen a l’aire lliure fa que siguin més resilients i adaptables, aprenen a jugar i desenvolupar-se encara que el clima extern no sigui sempre el mateix. En conseqüència, també els facilita aprendre si volen continuar la seva activitat a l’exterior o continuar els seus reptes a l’interior de l’escola. Estar tancats molt de temps propicia al fet que els infants es posin més malalts a l’hivern. Passar fred, si que pot fer baixar les defenses i llavors ser més vulnerables als virus, però si anem ben abrigats (i estem sans) no cal preocupar-se. La llum natural i respirar aire net i fresc, aporten beneficis al nostre organisme. A banda de fomentar un estil de vida saludable, ja que realitzem activitat física, també afavorim a tenir cura i prendre consciència que cal respectar l’entorn natural.

I per finalitzar, després de totes les vivències, experiències, aprenentatges i l’activitat física que ens aporta l’espai exterior, només cal dir que ajuda a relaxar-nos i a descansar millor al llarg de tota la nit.

L’exterior i la natura ens aporta múltiples possibilitats per descobrir que a l’escola intentem aprofitar-les al màxim. Una simple terra de sorra pot ser una gran oportunitat per iniciar el traç, conceptes de ple/buit, molt/poc… infinits conceptes per viure i aprendre lliurement.

Observar i viure els secrets que ens amaga la natura.