ASTROFÍSICA I L’ORIGEN DE LA VIDA A L’INS LA SUREDA! SC 2023

Del 13 al 17 de Novembre hem celebrat la setmana de la ciència a l’institut la Sureda. La setmana, que ha girat entorn l’Astrofísica i l’origen de la vida, ha inclòs xerrades, exposicions, la participació en projectes i l’organització de firetes de la ciència entre d’altres, destacats a continuació:
  • Dues xerrades presencials a càrrecs d’investigadors de la UB (Irinia Pi i Quim Llorens de UBdivulga) sobre Biofísica i El costat fosc de l’univers.
  • Quatre xerrades en línia:
    • Els forats negres, una xerrada a càrrec d’un investigador del CENTRA (Universitat de Lisboa), Joan Bachs.
    • Microgravetat i nanotecnologia, dues xerrades organitzades per la FCRi on l’alumnat prèviament ha realitzat els reptes proposats per l’organització.
    • Les revolucions de la Cecilia Payne: xerrada organitzada per la UPC sobre dones STEAM (científiques, tecnòlogues, enginyeres, matemàtiques i artistes)
  • Organització de la 2a Fireta de la Ciència a l’Ins la Sureda a càrrec de l’alumnat voluntari de 3r d’ESO.
  • Participació en la 1a Fira de la Ciència de Palafrugell al Pavelló Municipal amb la participació de tot l’alumnat de 2n d’ESO.
  • Exposició “Sense biodiversitat no hi ha vida” d’Ecologistes en Acció i activitats didàctiques.
  • Inauguració de l’estació meteorològica de l’institut.
  • Activitats contextualitzades entorn la setmana de la ciència.

Així mateix, s’ha organitzat el 4t Concurs d’enigmes sobre la setmana de la ciència.