Projecte NeuroArt a 3r d’ESO

Els alumnes de 3r d’ESO de Biologia de l’Institut han participat en el Projecte NeuroArt. Aquest projecte està organitzat per l’Institut de Neurociències, la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona i la Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+i).
En una primera etapa els alumnes han tingut la visita d’una neurocientífica (mes de novembre) que els ha explicat temes relacionats amb el sistema nerviós (anatomia, funcionament, malaties, …)
La segona etapa (mes de febrer) ha consistit en elaborar unes maquetes, en grups de 4 a 6 alumnes, relacionades amb el sistema nerviós. També, individualment, han tingut el repte de realitzar una neurona en 3D.
La tercera fase del projecte ha estat la presentació de les dues maquetes seleccionades pels professors del Departament d’Experimentals a la Jornada Final (dimarts 12 de març) al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, davant d’un jurat format per científics i professors de Belles Arts.
Han participat 20 centres de secundària de tot Catalunya.