Capses de vida a l’Aula d’Acollida

Al llarg del mes de maig, a l’Aula d’acollida de l’INS Bisbe Sivilla hem treballat les emocions, l’empatia i el respecte a partir de les capses de vida amb un grup d’alumnes. Per fer-ho, cadascú ha presentat la seva capsa de vida, és a dir, una capsa física amb objectes que simbolitzen algun element o algun moment significatiu de la seva vida. La presentació dels objectes ha anat acompanyada de frases que il·lustraven les emocions que representaven. Els alumnes han pogut parlar, d’aquesta manera, d’emocions personals i sentiments, alguns relacionats amb el procés migratori i el dol que comporta deixar el país, la família i els amics per anar a viure a un lloc allunyat. Ha estat, doncs, un exercici d’expressió molt personal, tot i que tots els companys i companyes han pogut entendre les explicacions de cada alumne i hi han pogut empatitzar obertament. La posada en comú de les emocions ha servit, en definitiva, per diluir, encara més la diferència d’orígens, religions i llengües i constatar que tots compartim un mateix marc emocional.

Aquesta activitat, de fet, és com un viatge simbòlic de l’individu al grup en què l’alumnat ens ha parlat d’emocions a través de paraules i objectes que les representen. És per aquest viatge simbòlic que les capses també s’anomenen capses d’anada i tornada.