Visita d’acollida a l’alumnat de 6è de primària

Avui dimecres 8 d’abril, de 9h a 12h,  l’alumnat de 6è de primària de l’Escola Joan Baptiste Serra d’Alcanar i Escola Marjal de Les Cases ha visitat el nostre centre. Aquest alumnat s’incorporarà el curs 2015-2016 com la nova promoció de 1rESO de l’Institut Sòl-de-Riu i per aquest motiu hem volgut compartir amb ells una jornada d’acollida i visita en grups reduïts a les instal·lacions del centre.

Com a novetat en relació a cursos anteriors, enguany hem volgut que la visita es realitzés gradualment pels diferents grups per tal de poder visitar el centre amb alumnat a les aules, en comptes de només mostrar les instal·lacions. Les professores del Departament d’Orientació Educativa de l’institut han preparat una presentació de diapositives a partir de les redaccions prèvies que els propis alumnes de 6è havien realitzat explicant les seves expectatives, il·lusions, dubtes i també temors pel que fa al canvi d’etapa educativa i centre escolar que estan a punt de fer.

En primer lloc els alumnes han estat rebuts pel Cap d’Estudis del centre al saló d’actes de l’institut i han vist les explicacions de la presentació anterior, a continuació s’han dividit en tres subgrups diferents de forma successiva i han pogut entrar en aules del centre on s’estava fent classe amb altres alumnes. Posteriorment després de mostrar-los la ubicació de les principals instal·lacions del centre han tornat al saló d’actes on s’ha posat en comú els seus dubtes i allò que més els ha sobtat de la visita. Agraïm la col·laboració dels tutors/es de 6è de primària que també ens han acompanyat durant la jornada.

La nostra valoració d’aquesta nova experiència d’acollida inicial ha estat molt positiva i esperem poder ampliar-la i enriquir-la de cara als propers cursos. D’altra banda, però ja durant el mes de juny, es realitzarà la reunió amb les famílies del nou alumnat de 1rESO per al curs vinent on s’explicaran amb més detall i profundidat les característiques organitzatives i acadèmiques de l’etapa i el material escolar amb el qual es treballarà.