Cada projecte s’estructura a partir d’una presentació, dels assessoraments dels experts, de les trobades amb l’entitat i d’una cloenda. Cada trimestre es proposen 3 projectes, un de cada àmbit (lingüístic-comunicatiu, expressió-social i científic-tecnològic), per tant, l’alumnat pot triar el seu itinerari personal.
A més, es fa treball en xarxa amb entitats socials, culturals i altres, procedents de l’entorn dels centres educatius, com associacions de veïns i veïnes, museus, ONG…, es comuniquen els resultats, es resol el repte i es fa difusió d’allò que es crea o produeix en una cloenda.
Les finalitats d’aquest programa són:
– Aprenentatge al llarg de la vida (Aprenentatge autoregulat, pensament crític i creatiu, resolució de problemes).
– Autogestió (Autoconeixement i autoestima, benestar emocional, iniciativa personal i emprenedoria).
– Ús interactiu de diversitat d’instruments i recursos (Gestió i comunicació de la informació, competències tecnològiques i digitals).
– Interacció amb altres (Treball en equip , col·laboració).
– Interacció amb el món (Ciutadania i convivència democràtica, Consciència global i sostenibilitat).
– Transdisciplinarietat (Interrelació de sabers en problemes complexos).


