UP Berguedà

Al costat de més de 600 alumnes de cinquè i sisè curs de primària i de tercer i quart d’ESO i de cicles formatius de grau mitjà i superior del Berguedà el passat dia 8 d’abril van participar en la primera edició del Festival Up Berguedà, a l’antiga fàbrica tèxtil de cal Metre a Gironella. Un grup d’alumnes de 4t d’ESO del nostre institut va participar-hi. Aquest festival és una aposta de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà i el Consell Comarcal del Berguedà amb la col·laboració de l’Ajuntament de Gironella per tal de promoure la innovació i l’emprenedoria entre els alumnes de la nostra comarca.

Des de principi de curs, els/les alumnes de l’assignatura d’empresa i emprenedoria de 4t d’ESO han estat treballant amb l’objectiu d’aconseguir resoldre un dels reptes que els han plantejat entitats i empreses de la nostra comarca.

Els nostres alumnes es van distribuir en 5 grups, cada grup ha estat elaborant en un projecte d’innovació social, per millorar els OBJECTIUS DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE al Berguedà.

El Ricard, el Maël i el Paul han fet un prototip d’una guita de la Patum perquè la puguin portar persones amb mobilitat reduïda. La Carla, l’Àlex, la Naira, l’Andry i el Santi, han pensat una app, per reduir les diferències socials i fomentar la col·laboració. Aquesta aplicació permet posar en contacte, persones disposades a col·laborar i ajudar amb persones amb dificultats econòmiques. Amb aquesta app volen fomentar l’autonomia de les persones amb dificultats econòmiques i descarregar de feina a entitats i administracions. La Najwa, l’Aya i la Mariona, han estat treballant en un servei per integrar els/les alumnes nouvinguts/nouvingudes a la comunitat escolar d’una forma més ràpida, amb l’objectiu que ningú se senti sol a l’institut. El Darling, l’Aida i l’Iris han proposat de crear una plataforma digital, que permet a restaurants, menjadors escolars, botigues d’aliments posar en aquesta plataforma aquells productes que ja no podran comercialitzar a un preu més econòmic. D’aquesta manera les persones que ho vulguin les podran comprar. Així evitem el malbaratament dels aliments. L’Aneta i la Carolina també han estat dissenyant un servei pensat per les escoles i instituts amb la finalitat que cap noi ni noia se senti sol a les hores del pati.

Els /Les nostres alumnes van presentar els seus projectes al festival d’Up Berguedà el passat 8 d’abril a Gironella. Estem molt contents perquè vam aconseguir el 3r Premi.

Per veure més fotos, cliqueu aquí.