Sortida a l’entorn amb 1r d’ESO

El dia 4 de març, els alumnes de 1r d’ESO han fet una sortida per reconèixer en més profunditat el nostre entorn proper.

Hem practicat la modalitat de fer classes a l’aire lliure anant a tres enclavaments destacats:

A la Torre de la Petita han fet un treball de geografia i d’història, al Camí de les Fonts de la Serra de la Petita s’han endinsat en el coneixement del medi natural i al Casc Antic de Berga on han fet un treball d’orientació utilitzant codis QR.

L’entorn de la Torre la Petita, com a enclavament estratègic i de control, és un lloc emblemàtic i privilegiat, hem estudiat la quantitat de muntanyes que des d’allà s’hi poden veure en 360º abastant els quatre punts cardinals. També ens hem introduït en la vessant històrica de les Guerres Carlines i la situació de Catalunya en el segle XIX.

Al Camí de les Fonts de la Serra De La Petita  els alumnes han fet una passejada pel bosc, la qual els ha permès observar l’entorn amb la finalitat d’estudiar la geologia i la biologia de la zona. S’han realitzat activitats diverses d’identificació i descripció d’éssers vius i de roques incorporant l’ús de les noves tecnologies.

Al Portal de Sta. Magdalena i per tot el casc antic els alumnes han realitzat una cursa d’orientació esportiva de forma autònoma. En aquesta activitat han cercat uns codis QR i han respost  unes preguntes relacionades amb l’excursionisme. Tot això amb l’ajuda d’un mapa d’orientació, una brúixola i el mòbil.

Els alumnes han fet un molt bon aprofitament i han acabat fent saber que tenien moltes ganes de tornar a sortir a fer classe fora del centre, ja que la valoració ha estat molt positiva.

Si voleu veure algunes imatges de la sortida, podeu clicar aquí.