Projecte Som periodistes

Som periodistes, el nou projecte de l’institut Serra de Noet

“Els alumnes de 2n d’ESO de l’institut Serra de Noet aprenen a ser periodistes”

Aquest setembre de 2023 un grup dels alumnes de 2n ESO de l’institut Serra de Noet van començar el projecte “Som Periodistes”, un projecte que com el seu nom indica té com a objectiu ensenyar als alumnes a ser uns bons periodistes.

Aquest projecte a més d’ensenyar als alumnes a ser bons periodistes, tenia com a objectiu final fer un telenotícies. Per aconseguir fer aquest telenotícies els alumnes han hagut de realitzar abans un munt d’activitats on han après com fer tots els elements de l’informatiu, des d’aprendre a redactar una notícia a com realitzar una bona locució.

El primer que van haver de tenir molt clar és que era una notícia, per més tard aprendre que és una Fake New i com detectar-les. No només això, els alumnes també necessitaven saber com es fa una bona entrevista i què no es pot fer mai en una.

Per millorar aquests coneixements, els alumnes van fer una excursió a Televisió del Berguedà on els van explicar com dur a terme un telenotícies amb informacions concretes com quanta gent es necessita per fer un telenotícies o quant temps es triga a fer-ne un.

Fet això, els alumnes ja estaven preparats per fer els seus telenotícies. Així que es van posar a redactar les seves notícies i van sorgir temes tan interessants com la falta de bolets o els robatoris d’Avià.

Més endavant, per millorar la seva entonació, van venir a fer un taller sobre la locució als alumnes on van realitzar exercicis per millorar el seu to de veu i la pronunciació davant de càmera.

Per últim, ja només els quedava gravar el telenotícies, els quals van poder gravar amb els seus mòbils i els ordinadors de l’institut. Després de gravar van fer una edició de vídeo amb programes com Capcut o Filmora.

Els resultats de tots els grups van ser increïbles i van deixar clar a l’institut que podien arribar a ser uns molt bons periodistes. Avui és l’últim dia del projecte, els alumnes estan molt tristos, ja que hauran de canviar de projecte la setmana que ve, però segur que els altres projectes també són increïbles i que els agradaran molt.

Aran Vinyes Castells i Palak Chandla Rai              01/12/2023

Per veure fotos del projecte, cliqueu aquí.