Intercanvi a Alemanya

Els alumnes de 4t d’ESO que fan alemany al centre han iniciat l’intercanvi amb l’institut Schobenhausen.

Cap a 3/4 d’11 han arribat a Schrobenhausen on ja els esperaven les seves 10 parelles d’intercanvi i les seves professores. Després de menjar alguna cosa, els han presentat els projectes que faran conjuntament els alumnes catalans i els alemanys: la revista i el CD. Per a la revista, cada parella ha escollit un dia en què hauran d’explicar en les dues llengües el que s’ha fet i cada parella escollirà també una cançó que es gravarà en un CD acompanyat d’un llibret amb les lletres i traduccions.
Després els companys alemanys els han portat a fer un volt per la ciutat i els han explicat algunes curiositats.
La tarda els ha quedat per conèixer la nostra parella d’intercanvi i la seva família.

Dimecres quan s’han llevat al matí, han tingut una sorpresa: nevava! Però la neu els ha deixat fer les activitats programades. Avui tocava Regensburg, la ciutat medieval considerada Patrimoni de la UNESCO. Allà els alumnes han descobert a través d’un qüestionari amb preguntes els llocs, edificis i curiositats més importants de la ciutat, han tastat l’especialitat local Bratwurstsemmel mit Sauerkraut i han tingut temps lliure per acabar de disfrutar de la ciutat. Aixó sí, avui els ha acompanyat tot el dia la pluja!

Dijous han fet un bon trajecte en bus per anar a visitar Neuschwanstein, el castell que va fer construir Lluís II de Baviera i que diuen va ser la inspiració pel castell de Disney. Les vistes són fantàstiques i la visita guiada al castell ha estat del tot interessant. Després del pícnic per dinar, han vist encara dos atractius més: Füssen, considerat un dels pobles més bonics d’Alemanya i la Wieskirche, una església que des de 1983 és Patrimoni de la Humanitat. Quan han arribat a Schrobenhausen, els esperaven les parelles d’intercanvi i les seves famílies.

El divendres l’han dedicat a visitar algunes classes de l’institut i a treballar en el projecte. Cada parella ha traduït una cançó espanyola cap a l’alemany i una d’alemanya cap al castellà. No ha estat gens fàcil! Han passat la tarda amb les nostres parelles i les seves famílies i han acabat el dia a la bolera de Pfaffenhoffen i sopant al Marielitas.

IMG_1718

En aquest enllaç hi trobareu més fotos (s’anirà actualitzant al llarg de la setmana)