El passat dimarts, dia 30 de setembre, els alumnes de 4t d’ESO van fer una sortida a Cal Marçal, al municipi de Puig-reig, per conèixer de prop diversos espais de creació artística, cultural i empresarial que s’hi han establert en els darrers anys. Aquesta visita forma part del projecte educatiu d’orientació acadèmica i foment de les vocacions creatives.
Al llarg del matí, l’alumnat va tenir l’oportunitat de conversar amb diversos professionals que treballen dins la colònia i visitar els seus espais de creació. Entre ells, va destacar la figura de Pere Farran, reconegut pintor i escultor, i professor a la Facultat de Belles Arts de Barcelona, que va explicar el seu procés creatiu i la seva trajectòria artística.
També van visitar el taller de la Carme Iglesias, pintora coneguda per la seva obra colorista i feminista. El seu estudi, especialment ordenat i acollidor, va seduir tant per l’espai com per la força del seu art.
Dins l’espai de La Morada, ubicat a l’antiga fàbrica, van conèixer Dani, fotògraf, publicista i director de cinema, que ha treballat amb youtubers i creadors de contingut d’arreu, així com amb cineastes com Àlex de la Iglesia. També a La Morada, van conèixer l’Annabel, professional de la dansa contemporània, que els va parlar de la seva feina i de la importància del moviment com a llenguatge expressiu i l’Antonio, soci de l’empresa FAME CHIMICA, combina la seva formació en Història i Producció de Música i So per dissenyar performances creatives i experimentals amb el seu equip, portant l’art sonor a un nou nivell.
Finalment, la jornada es va tancar amb una visita al taller Artedecatón, de la mà de Meji, que transforma el cartró en escultures de grans dimensions. La seva obra, de gran impacte visual, va captivar l’alumnat per la seva originalitat.
Aquesta sortida ha permès als alumnes descobrir les possibilitats creatives i professionals que s’amaguen darrere dels espais industrials rehabilitats, i ha estat una experiència enriquidora per valorar el talent local i la diversitat d’oficis vinculats a l’art, el disseny i l’audiovisual.
Podeu veure més fotos aquí.



