FAIG és un programa experimental de suport a la innovació del Departament d’Educació de Catalunya promogut per la Direcció General d’Innovació, Digitalització i Currículum.
Des del curs 2023-24, a l’INS Serra de Noet participem en el Programa d’Innovació Pedagògica FAIG, una oportunitat per crear entorns d’aprenentatge amb sentit, on l’alumnat és al centre del procés, escoltant-ne la veu per contribuir a la creació d’un món millor per viure i conviure.
El repte del projecte és promoure un procés d’innovació pedagògica en les pràctiques d’aprenentatge, que tingui un impacte positiu en els coneixements, les habilitats i les competències de l’alumnat, la comunitat docent i el seu entorn immediat.
Un equip impulsor format per quatre professores del centre s’està formant per tal de transformar els projectes de centre en projectes FAIG. A més, estan rebent formació sobre com utilitzar la maquinària amb la qual s’ha dotat el centre, per aconseguir un millor acabat en els productes dels projectes. Aquesta maquinària inclou:
- 2 impressores 3D
- 1 talladora-gravadora làser
- 1 plòter de tall
- 1 brodadora digital
- 1 escàner 3D
- 2 bolígrafs 3D
- 3 ordinadors amb el programari necessari per utilitzar la maquinària
- 1 kit de robòtica, font d’alimentació, multímetre, etc.


