Visitem el Parlament i la Ciutadella

El passat dimarts dia 2 de novembre, l’alumnat de 4t d’ESO va anar al Parlament de Catalunya per a realitzar l’activitat “Jo sóc diputat/Jo sóc diputada”. Es tracta d’una activitat del servei educatiu del Parlament de Catalunya en què l’alumnat simula la constitució de la cambra parlamentària amb diputats i diputades i els respectius grups parlamentaris i portaveus. En el transcurs de l’activitat s’escull un president/a del Govern i un president/a del Parlament. Després, el president del Govern nomena els Consellers i Conselleres d’entre els diputats electes.

L’activitat, a banda de treballar l’expressió oral i el text argumentatiu, s’endinsa a fons en el funcionament de la dinàmica parlamentària i està acompanyada per una visita a les dependències més significatives de l’edifici de la Ciutadella: saló de plens i saló dels passos perduts.

A banda de la visita al Parlament, també vam aprofitar per fer una activitat-gimcana fotogràfica de descoberta del parc de la Ciutadella i dels seus espais més emblemàtics.

Una de les grans sorts de la jornada va ser que gràcies a l’acollida de la l’il·lustre diputada Rocío García, cornellanenca nascuda a Sant Ildefons, vam tenir l’ocasió de saludar la presidenta del Parlament, la Molt Honorable Laura Borràs, qui va tenir a bé de fotografiar-se amb un dels grups d’alumnes just quan visitàvem el Saló de Plens.

En aquest enllaç podeu veure el recull de fotos de la jornada.