Sortida al World Press Photo, al CCCB

L’alumnat de les optatives de Filosofia i Visual i Plàstica van anar a visitar l’exposició World Press Photo, organitzada per la Fundació Photographic Social Vision, al CCCB.

L’exposició està formada per les fotografies guanyadores i finalistes d’entre les més de 74.000 presentades al concurs internacional de fotoperiodisme i reflecteixen tot el que ha passat al món durant l’any 2020. La major part, inèdites al nostre país, s’han escollit per la seva qualitat visual excepcional i perquè ofereixen diferents perspectives al voltant de l’actualitat global.

Temes com la desforestació, el moviment Black Lives Matter, conflictes bèl·lics oberts, maltractament animal… entre molts d’altres, que ajuden a obrir la mirada cap a aquestes realitats tan actuals.

L’objectiu és aprendre a valorar les produccions d’entorns geogràfics i històrics diversos, situant-les en el seu context i tenint en compte la seva funció, interrelacionant, a més, amb elements d’altres llenguatges artístics.

Posteriorment debatrem i treballarem a l’aula la nostra visita a partir d’aquesta nova visió global adquirida. Noves paraules per a noves mirades.

En aquest enllaç podeu veure un recull de fotografies de la sortida.