Seleccionats per al llançament autonòmic del projecte Cansat 2021

Cinc alumnes de 2n curs d’ESO estan participant en el concurs CanSat 2021. Aquest curs els alumnes han arribat a la fase de llançament autonòmica. Això vol dir que els alumnes han aconseguit dissenyar, crear i fer funcionar completament el CanSat, la simulació d’un satèl·lit real integrat dins del volum i la forma d’una llauna de refrescos. El desafiament per a l’alumnat consisteix a introduir en un espai tan reduït els principals subsistemes d’un satèl·lit de debò: alimentació elèctrica, sensors i un sistema de comunicacions.

Els resultats, el proper 27 de març, quan el satèl·lit dissenyat serà llançat amb un coet amb la resta de participants seleccionats i podran veure de què han sigut capaços.La motivació principal per a dur a terme un projecte com el CanSat és, d’una banda, la possibilitat de poder projectar a nivell nacional els coneixements tècnics que al llarg dels anys de la secundària obligatòria els alumnes van adquirint i, d’altra banda, posar en perspectiva la capacitat de desenvolupament, el treball en equip i les habilitats tecnològiques a la qual són capaços d’arribar.

És, per tant, un concurs on el de menys és en quin lloc quedaran, o quina posició aconseguiran, sinó que el més important és l’experiència enriquidora, en tots els sentits, que implica aventurar-se en un projecte d’aquesta magnitud.

En aquest vídeo es fa una recreació del projecte.