Projectes STEM: parlem d’educació sexual

Dins de l’àmbit de treball de projectes STEM a 3r d’ESO, amb la col·laboració de les tutories dels mateixos cursos, unes setmanes abans de les vacances de Nadal vam preguntar a l’alumnat de 3r d’ESO, de manera anònima, pels seus dubtes més íntims en relació al sexe i les relacions sexuals: aquelles pors que tenen a veure amb la pròpia sexualitat.

Vam anar donant respostes a les seves qüestions entre tots i totes, el més científiques i realistes possibles. Vam parlar sobre les primeres vegades, la menstruació, la pubertat, el mètodes anticonceptius…

Els mateixos alumnes es van sorprendre de la manca d’informació veraç que sovint els arriba, sobretot respecte a les malalties de transmissió sexual, de les quals desconeixien fins i tot l’existència i la gravetat de la majoria.

Van decidir realitzar una exposició al centre amb respostes als seus dubtes i també informació sobre les malalties de transmissió sexual. La van voler titular: “De què tenim por en el sexe?/ De què hauríem de tenir por? (malalties)”.

Cada parella d’alumnes va realitzar un cartell per a cada gran pregunta i finalment els van explicar als alumnes de 2n d’ESO de l’Institut.