Projecte “Explorant el món” a 1r d’ESO

Al llarg del primer trimestre, l’alumnat de 1r d’ESO han estat treballant en el projecte EXPLORANT EL MÓN.

L’encàrrec final ha consistit en la realització d’una exposició que actualment es pot veure al CRAJ (Centre de Recursos per a Joves de Cornellà de Llobregat, al carrer Mossèn Andreu, al costat de la Biblioteca Central). La inauguració es va realitzar dimecres passat dia 15 de desembre amb la presència de familiars de l’alumnat.

Aquesta exposició tracta de donar-li una cohesió i un final als continguts curriculars que hem treballat a tres matèries diferents: Ciències Socials, Ciències Naturals i Tecnologia. En una primera fase del projecte, els alumnes han estat indagant sobre les seves pròpies vides i els seus orígens. Després, han pogut relacionar les seves vivències amb el que passa al món.

En la creació de l’exposició s’han generat tres parts:

Part 1: “D’on som?”: des de les Ciències Socials han pogut entendre una mica més sobre els seus orígens familiars i relacionar-los amb la tectònica de plaques, estudiant quins riscos geològics està sotmesa cada zona, adquirint coneixements d’arreu del món.

Part 2: “Construint el món”: des de Tecnologia s’han introduït en el dibuix tècnic, analitzant també físicament com són alguns dels minerals que constitueixen la Terra i elaborant les seves reconstruccions 3D amb Tinkercad.

Part 3: “Ens envaeixen?”: des de les Ciències Naturals hem explorat la biodiversitat del planeta, focalitzant en els impactes de les espècies invasores animals. Hem indagat sobre 5 exemples d’animals invasors vertebrats per entendre quin impacte tenen a la nostra biodiversitat.

Ha estat un gran èxit col·lectiu i volem agrair la col·laboració de docents i famílies en l’elaboració i inauguració de l’exposició.

En aquest enllaç podeu veure l’àlbum de fotos amb un recull de les millors imatges de la jornada d’inauguració.