L’art de la fotografia

L’alumnat de 4t d’ESO de l’optativa de Visual i Plàstica s’han apropat a la fotografia de la mà de Luisa Silva, coordinadora-docent de l’Espai Fotogràfic Sant Ildefons.

Han realitzat dos tallers on han pogut fer un tastet del meravellós món de la fotografia.

En una realitat com la nostra on les imatges han esdevingut “furioses”, com diria J. Fontcuberta,  tenir-hi una mirada crítica i saber-ne fer un bon ús, és bàsic… gairebé una qüestió de supervivència.

Amb el taller de Creació d’imatges al laboratori s‘ha intentat apropar l’alumnat a la creació fotogràfica a partir d’elements bàsics i quotidians component fotogrames al laboratori químic, utilitzat objectes i llum com a eines per a la creació d’imatges fotogràfiques i finalment revelant ells mateixos les seves composicions de manera analògicoquímica.

Amb el taller “Llenguatge del retrat i identitat digital” han treballat conceptes bàsics del llenguatge visual i han reflexionat sobre el potencial comunicatiu de la fotografia. Han visualitzat imatges d’artistes fotògrafs reconeguts dins la història de la fotografia i finalment, uns als altres, han intentat captar el món interior del company retratat i no tant la seva aparença estética.

Esperem haver despertat el “gustet” per aquesta tècnica entre el nostre alumnat.

#noquieroqueeltalleracabe o #cuandovolvemos han sigut els hashtags del dia.

En aquest enllaç podeu veure un recull de fotografies (mai més ben dit) del dia.