I després de l’ESO, què? Els de 4t ho expliquen als de 3r

El passat divendres 31 de maig, l’alumnat de 4t d’ESO va exposar davant de l’alumnat de 3r d’ESO quines trajectòries vitals – d’estudis i professionals – tenen previst fer un cop acabada l’ESO. Els van parlar del Batxillerat, dels Cicles Formatius, dels itineraris professionals i de les expectatives laborals i de formació que se’ls obren un cop acabada l’etapa d’estudis obligatoris.

Aquesta presentació té la intenció d’ajudar l’alumnat de 3r d’ESO a escollir l’itinerari curricular que voldrà fer el curs vinent, a 4t d’ESO en què tindrà per escollir entre tres itineraris diferents: l’itinerari “Cèl·lules”, amb les matèries de Biologia i Física i Química; l’itinerari “Al·legories”, amb les matèries de Cultura Clàssica i Economia i Emprenedoria; l’itinerari “Satèl·lits”, amb Tecnologia i Física i Química; a banda de l’oferta d’optatives que passa des de la continuïtat de la segona llengua estrangera, amb el Francès, fins a les matèries optatives de Música, Plàstica o Filosofia.

Dimecres vinent a les 18h farem una reunió per a les famílies de 3r d’ESO per tal d’aclarir els dubtes que puguin tenir a l’hora de fer aquesta tria.

Aquesta acció d’aprenentatge entre iguals ens ha permès de consolidar la reflexió sobre la tria que ha de fer l’alumnat de 4t d’ESO i la transmissió més directa, viscuda des de la pròpia experiència d’estar acabant de cursar 4t d’ESO amb l’itinerari acadèmic que van escollir ells mateixos tot just ara fa un any.

Molta sort a tothom!