2n ESO: Colònies a Planoles

L’alumnat de 2n d’ESO ha fet una estada a l’Alberg de Planoles (Xanascat), lligada a una seguit d’activitats realitzades pel Camp d’Aprenentatge del Ripollès que els han permès de gaudir de 3 dies de convivència enmig de la natura, al mateix temps que estudiaven l’entorn natural del Pirineu català i més concretament l’hàbitat propi d’un riu d’alta muntanya com és el riu Rigart.

Aquesta estada està lligada al projecte que actualment estem treballant a 2n d’ESO: “La salut del riu Llobregat”. I ens ha de pemetre enriquir els paràmetres d’estudi del riu de la nostra comarca, el Baix Llobregat, confrontant-los a les dades i els aprenentatges que hem adquirit amb l’estudi del riu Rigart.

Val a dir que l’alumnat que no va poder gaudir de l’estada al Ripollès ha aprofitat també per fer una sortida a la “Penya del moro”, situada entre Sant Feliu de Llobregat i Sant Just Desvern, que els ha permès tenir una perspectiva més propera de la vegetació pròpia de l’entorn de la nostra comarca i una millor visió de la vall del Llobregat.

En resum. Hem après i ens ho hem passat bé. Hem conviscut i ens hem conegut una mica més. I, sobretot, hem pogut gaudir de la natura, cosa que aquest últim any, malauradament, no hem pogut fer tant com voldríem.

En aquest enllaç podeu veure un recull de fotografies de l’estada a Planoles

Aquesta sortida ha estat possible gràcies a la col·laboració dels fons POEFA: Programes de suport educatiu finançats pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançats pel Fons Social Europeu (FSE 2014-2020) de foment de la igualtat d’oportunitats educatives.