Sortida a les mines de Cercs i visita a la Presa de la Baells

Els alumnes de 2n ESO han anat a visitar les mines de Cercs i la Presa de la Baells. Un tren miner introdueix als alumnes a l’interior de la mina Sant Romà. El recorregut, que consta de 450 m de galeria, ens fa reviure al lloc original com era el treball dins la mina. Durant el trajecte de sortida, que es fa a peu i acompanyats d’un guia, es descobreixen els processos d’extracció del carbó durant els 150 anys d’activitat de la mina.

En la visita guiada al Centre d’interpretació Presa de la Baells: consisteix en una activitat per donar a conèixer la importància dels pantans en la regulació i gestió del cicle de l’aigua a Catalunya. Van poder observar i aprendre les característiques de l’embassament i mecanismes de la presa. Aquesta sortida s’emmarca dins de l’àmbit tecnològic i vam gaudir molt del dia.