CFGS – Preinscripció i Matrícula

Curs 2024-2025

Fes la preinscripció online!!

Calendari de preinscripció i matrícula CFGS curs 2024/2025

Calendari de preinscripció i matrícula CFGS curs 2024/2025
Presentació de sol·licituds 24 al 30 de maig
Presentació de documentació Fins al 31 de maig
Llistes provisionals de sol·licituds admeses i excloses 26 de juny
Termini de reclamacions 26 de juny a l’1 de juliol
Llista amb puntuació definitiva 4 de juliol
Sorteig 4 de juliol
Publicació de la primera tanda d’assignacions 11 de juliol
Període de matrícula de la primera tanda d’assignacions (alumnat 1a petició) 15 al 18 de juliol
Publicació de la segona tanda d’assignacions 30 de juliol
Període de matrícula de la segona tanda d’assignacions (alumnat 1a petició) 2 al 6 de setembre
Publicació de vacants 12 de setembre
Ampliació, correcció o presentació de sol·licituds 12 al 16 de setembre
Publicació de les sol·licituds amb la puntuació validada 19 de setembre
Publicació d’assignacions 25 de setembre
Període de matrícula 26 al 30 de setembre

Més informació a:

Web del Departament d’Educació / Preinscripció i matrícula

Criteris de prioritat i barem per als CF GRAU SUPERIOR

Criteris per a l’assignació de les places

Els centres educatius de Catalunya ofereixen una quantitat limitada de places. Si el nombre de sol·licituds que s’han fet per a un ensenyament i centre determinat és superior al nombre de places que ofereix aquest centre, pot passar que algun dels alumnes que l’hàgiu triat no hi obtingueu plaça.

Per tant, com que alguns centres tenen una demanda d’inscripcions superior al nombre de matrícules que poden oferir, és important que feu constar, en la sol·licitud, el màxim nombre de centres que s’ajusten a les vostres prioritats, fins a un total de 10, ordenats segons les vostres preferències.

Les sol·licituds de preinscripció a la formació professional de grau superior s’ordenen, en primer lloc, segons les diferents vies d’accés a aquests cicles i, dins de cada via, segons les prioritats específiques, si n’hi ha. A continuació, en funció de la qualificació mitjana que cada alumne/a ha obtingut en estudis, proves o cursos, de manera decreixent i, finalment, l’ordre en què l’alumne/a ha definit els cicles en la sol·licitud. L’ordenació de les sol·licituds es diferent per a cada via d’accés.

Hi ha 3 vies per accedir a les places a cicles formatius:

  1. Un 80% de les places es reserven per a la via del batxillerat i tècnic/a de formació professional. Del total de places d’aquesta via, el 55 % estan inicialment destinades per als que heu cursat batxillerat, i, el 45 % dedicades als que heu cursat un títol de tècnic/a de formació professional. En el cas que no s’omplin totes les vacants es destinen a l’altre grup de sol·licituds.En aquesta primera via, són prioritàries les sol·licituds de les persones que heu acabat (o acabareu) els estudis els cursos 2021-2022, 2022-2023 i 2023-2024, respecte de les persones que els heu acabat en cursos anteriors.Una vegada diferenciades les sol·licituds en funció dels estudis previs i del curs acadèmic en què els heu finalitzat, les peticions dins les sol·licituds s’ordenen a partir de la nota d’accés.

    En general, la nota d’accés és la qualificació del batxillerat o cicle de grau mitjà que s’al·lega per accedir. Ara bé, si la modalitat de batxillerat cursada és preferent per accedir al títol que es vol cursar, segons la taula de modalitats preferents de batxillerat, d’una banda, o si el cicle de grau mitjà cursat és d’una família afí al títol que es vol cursar, segons la taula d’afinitats de les famílies professionals, de l’altra, la nota d’accés és el resultat de multiplicar la qualificació mitjana obtinguda en els estudis previs per un paràmetre (1,7). Així la nota d’accés pot ser diferent per a cada petició de la sol·licitud, en funció de si es té accés prioritari per modalitat de batxillerat o per família afí.

    Cada petició té la seva nota d’accés calculada i s’assignarà o no en funció de la nota de tall per a batxillerat o tècnic/a de formació professional que correspongui per al cicle demanat i de si la petició s’ha llistat com a més o menys prioritària en la sol·licitud.

  2. Per a la via de la prova d’accés (o exempció) o que tenen altres titulacions que hi permeten accedir, es fa una reserva de places del 15%.
  3. Per a la via del títol de de tècnic/a superior de formació professional es reserva un 5% de les places.

En les places reservades a les vies 2 i 3, les sol·licituds s’assignen en funció de la qualificació mitjana de la prova, el curs o els estudis previs que donen accés i també en funció de si la petició s’ha llistat com a més o menys prioritària en la sol·licitud de preinscripció.

Per als casos en què es produeixen situacions d’empat, a cada sol·licitud s’atorga un número de forma aleatòria. En la data assenyalada en el calendari, s’obté un número per sorteig, i a partir d’aquest número s’ordenen les sol·licituds empatades.

Finalment, cal tenir en compte que si per alguna de les 3 vies d’accés no s’ocupen totes les places reservades corresponents, les vacants es reparteixen a la resta de les vies de manera proporcional.

Accés amb certificats de professionalitat:

Es fa una reserva de 2 places per grup per a les persones que han obtingut un o diversos certificats de professionalitat integrats en el cicle formatiu a què es demana accedir per cursar els mòduls que els permetin finalitzar el cicle. Les sol·licituds s’ordenen per la qualificació obtinguda en el certificat de professionalitat, de manera decreixent i, en cas d’empat s’aplica també el resultat del sorteig.

DOCUMENTACIÓ DE PREINSCRIPCIÓ

  1. Si la sol·licitud es presenta mitjançant el formulari electrònic, cal indicar el número identificador del RALC, el codi identificador de l’alumne o l’alumna:

    Tots els infants que han estat matriculats a Catalunya a partir del curs 2015-2016 tenen assignat un codi identificador del Registre d’alumnes de Catalunya, el RALC.

    Aquest codi es pot consultar al web preinscripció.gencat.cat, en l’apartat Consulta de l’identificador de l’alumne. Per fer la consulta i obtenir el número d’identificador, la persona que faci el tràmit s’ha d’autenticar electrònicament. El portal sol·licita la data de naixement de l’alumne i, un cop validada, mostra la informació en pantalla.

    És important verificar també que tota la informació que hi apareix és correcta. En cas contrari, cal sol·licitar una rectificació de les dades.

    Si no es disposa de RALC: si és menor d’edat cal presentar llibre de família i el DNI de l’alumne/a o tutor. Si és major d’edat només cal aportar el DNI de l’alumne/a.

  2. Si la sol·licitud es presenta mitjançant el formulari en suport informàtic cal adjuntar els següents documents identificatius:
    • Si és menor d’edat:
      • Llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
      • DNI del pare, la mare o el tutor o la tutora de l’alumne. Si el sol·licitant és estranger, necessitarà la targeta de residència on consta el NIE o el passaport.
    • Si és major d’edat:
      • DNI, NIE, passaport o document d’identitat d’un país membre de l’alumne o l’alumna.

Documentació acreditativa de la qualificació mitjana d’estudis

  1. Els alumnes escolaritzats a Catalunya a partir del curs 2016–2017 que al·leguin el títol de Batxillerat o el de tècnic de formació professional de grau mitjà o d’arts plàstiques i disseny: No cal presentar cap certificat de la qualificació mitjana de l’expedient. Aquesta s’obté de les bases de dades del Departament d’Educació i es mostra en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional.
  2. Les persones que han superat la prova d’accés a Catalunya des de l’any 2011: NO cal presentar cap certificat de la qualificació mitjana de l’expedient. Aquesta s’obté de les bases de dades del Departament d’Educació i es mostra en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional.Si la prova d’accés és anterior o s’ha realitzat en una altra comunitat autònoma, s’ha d’adjuntar la certificació d’haver-la superat digitalitzada.
  3. Els alumnes amb estudis de batxillerat LOGSE: Cal adjuntar una còpia escanejada o fotografiada de les pàgines 22 i 23 del llibre de qualificacions.
  4. Els alumnes que al·leguen un estudi estranger:
    • Si aquest estudi està homologat a Catalunya des l’any 2016:
      • No cal presentar res. La qualificació s’obté de l’aplicació de gestió d’homologacions.
    • Si aquest estudi no està homologat a Catalunya des l’any 2016:
      • Cal adjuntar la credencial digitalitzada (escanejada o fotografiada per les dues cares) on consti l’homologació.
      • Si en la credencial no hi consta o bé no s’ha resolt encara l’homologació, es pot demanar el càlcul de la qualificació mitjana al Departament d’Educació.(IMPORTANT: si no es demana aquest càlcul al Departament o no es pot calcular dins el termini, es considera que és un 5.)
    • Si l’alumne/a encara no ha finalitzat aquests estudis en el moment de la preinscripció i per això no s’ha pogut iniciar el tràmit d’homologació:
      • Es pot presentar una declaració responsable que té els mateixos efectes per al procés de preinscripció que la presentació del volant de matrícula condicional, que acredita que s’ha iniciat l’expedient d’homologació. En aquest cas, la qualificació es considera que és un 5.
  5. Els alumnes que al·leguen altres ensenyaments que donen accés, han de presentar el certificat de la qualificació mitjana de l’expedient de què es tracti.
  6. Les persones que han superat la prova d’accés a la universitat
    • Si han fet la prova per a majors de 25 anys l’any actual: Cal adjuntar una còpia de la consulta dels resultats de la prova, escanejada o fotografiada per les dues cares (en el moment de la matrícula cal presentar al centre el certificat de superació de la prova).
    • Les persones exemptes de la prova d’accés per haver superat les proves d’accés a la universitat per a majors de 40 o 45 anys han d’adjuntar a la sol·licitud de preinscripció el certificat de superació d’aquesta prova.

IMPORTANT: En tots els casos en què es preveu obtenir la qualificació mitjana de les bases de dades del Departament d’Educació: si al final no es pot obtenir i no es mostra en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional, es pot realitzar una reclamació utilitzant l’eina electrònica per adjuntar la reclamació i el document de certificació de la qualificació mitjana fins al final del període de reclamació en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb el barem provisional.