CFGM – Preinscripció i Matrícula

Curs 2024-2025

Fes la preinscripció online!!

Calendari de preinscripció i matrícula CFGM curs 2024/2025

Calendari de preinscripció i matrícula CFGM curs 2024/2025
Presentació de sol·licituds 24 al 30 de maig
Presentació de documentació Fins al 31 de maig
Llistes provisionals de sol·licituds admeses i excloses 28 de juny
Termini de reclamacions d’admissió i exclusió 28 de juny al 4 de juliol
Termini de reclamacions a la puntuació provisional 28 de juny al 4 de juliol
Llista amb puntuació definitiva 8 de juliol
Sorteig 8 de juliol
Publicació de la primera tanda d’assignacions 15 de juliol
Període de matrícula de la primera tanda d’assignacions (alumnat 1a petició) 17 al 22 de juliol
Publicació de la segona tanda d’assignacions 31 de juliol
Període de matrícula de la segona tanda d’assignacions (alumnat 1a petició) 2 al 6 de setembre
Llistat d’admesos definitiu i llista d’espera 30 de juny
Publicació de vacants 12 de setembre
Ampliació, correcció o presentació de sol·licituds 12 al 16 de setembre
Publicació de les sol·licituds amb la puntuació validada 19 de setembre
Publicació d’assignacions 25 de setembre
Període de matrícula 26 al 30 de setembre

Més informació a:

Web del Departament d’Educació / Preinscripció i matrícula

CRITERIS D’ASSIGNACIÓ DE LA PLAÇA per als CF Grau Mitjà

Els centres educatius de Catalunya ofereixen una quantitat limitada de places. Si el nombre de sol·licituds que s’han fet en un centre determinat és superior al nombre de places que ofereix aquest mateix centre, pot passar que algun dels alumnes que l’hàgiu triat com a primera opció no hi obtingueu plaça.

Per tant, com que alguns centres tenen una demanda d‘inscripcions superior al nombre de matrícules que poden oferir, és important que feu constar, en la sol·licitud, el màxim nombre de centres que s’ajusten a les vostres prioritats, fins a un total de 10, ordenats segons les vostres preferències.

Les sol·licituds de preinscripció a la formació professional de grau mitjà s’ordenen segons les diferents vies d’accés als cicles i dins de cada via s’ordenen segons les prioritats específiques, si n’hi ha. A continuació, a partir de la qualificació mitjana que cada alumne/a ha obtingut en estudis, proves o cursos, de manera decreixent i, finalment, l’ordre en què l’alumne/a ha definit els cicles en la sol·licitud.

Pots consultar com es fa el càlcul de la mitjana d’ESO per a l’accés als cicles de formació professional de grau mitjà.

A banda, a cada sol·licitud s’atorga un número de forma aleatòria. Aquest número s’utilitzarà en cas d’empat: s’obté un número obtingut per sorteig, i a partir d’aquest s’ordenen les sol·licituds empatades.

Hi ha 3 vies per accedir a les places de cicles formatius:

  1. Per als alumnes que hi accedeixen per la via de l’ESO o de tècnic de grau bàsic, es fa una reserva del 80% de les places. Són prioritàries les sol·licituds de les persones que han acabat (o acabaran) els estudis els cursos 2021-2022, 2022-2023 i 2023-2024, respecte de les persones que els han acabat en cursos anteriors.
  2. Per als alumnes que hi accedeixen per la via de la prova d’accés o que tenen l’exempció total d’aquesta prova, del curs específic d’accés o que tenen altres titulacions que permeten l’accés, es fa una reserva de places del 15%. Per aquesta via també hi accedeixen:
    • les persones que han aprovat les proves d’accés a la universitat;
    • els graduats universitaris i la resta que han obtingut titulacions i certificacions declarades equivalents als efectes d’accedir als cicles de formació professional de grau mitjà;
    • els alumnes dels programes de formació i inserció (PFI) que han participat en les proves d’accés i les han superades o que han obtingut l’exempció d’aquestes, que participen en el procés amb la qualificació obtinguda a la prova. Aquesta qualificació es calcula d’acord amb el que determina la convocatòria anual de proves d’accés.
  3. Per als alumnes que hi accedeixen per la via de la titulació de tècnic/a o tècnic/a superior, es fa una reserva de places del 5%. Per aquesta via hi accedeixen les persones que ja han obtingut un títol de tècnic/a o de tècnic/a superior de formació professional.

En tots els casos, per desfer situacions d’empat, s’aplica el resultat del sorteig.

Si per alguna de les vies d’accés no s’ocupen totes les places reservades corresponents, les vacants es reparteixen a la resta de les vies de manera proporcional.

A més, es fa una reserva de 2 places per grup per a les persones que han obtingut un o diversos certificats de professionalitat integrats en el cicle formatiu a què es demana accedir per cursar els mòduls que els permetin finalitzar el cicle. Les sol·licituds s’ordenen per la mitjana de la qualificació obtinguda, de manera decreixent i, en cas d’empat s’aplica el resultat del sorteig.

DOCUMENTACIÓ DE PREINSCRIPCIÓ

Documentació acreditativa de la identitat de l’alumne en la preinscripció

Per fer la sol·licitud de preinscripció cal presentar tota la documentació necessària per acreditar la identitat de l’alumne sol·licitant, la documentació per a l’admissió en el procés de continuïtat d’escolarització i l’acompliment dels criteris de prioritat d’assignació de places. Cal escanejar o fotografiar tots els documents demanats per ambdues cares i tenir-los disponibles en el dispositiu que utilitzareu per emplenar el formulari de preinscripció, ja sigui un ordinador, una tauleta o un telèfon intel·ligent, per tal de poder-los adjuntar.

  1. Si la sol·licitud es presenta mitjançant el formulari electrònic cal indicar el número identificador del RALC, el codi identificador de l’alumne o l’alumna.Tots els infants i joves que han estat matriculats a Catalunya a partir del curs 2015-2016 tenen assignat un codi identificador del Registre d’alumnes de Catalunya, el RALC.Aquest codi es pot consultar en aquest web, a l’apartat Consulta de l’identificador de l’alumne. Per fer la consulta i obtenir el número d’identificador, la persona que faci el tràmit s’ha d’autenticar electrònicament. El portal sol·licita la data de naixement de l’alumne i, un cop validada, mostra la informació en pantalla. És important verificar també que tota la informació que hi apareix és correcta. En cas contrari, cal sol·licitar una rectificació de les dades.
  2. Si la sol·licitud es presenta mitjançant el formulari en suport informàtic cal adjuntar els següents documents identificatius:
    • Si és menor d’edat:
      • Certificació electrònica de la inscripció de naixement o llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Quan l’alumne estigui en situació d’acolliment, el document que cal aportar és la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.
      • DNI del pare, la mare o el tutor o la tutora de l’alumne. Si el sol·licitant és estranger, necessitarà la targeta de residència on consta el NIE o el passaport, i si és estranger d’un país membre de la Unió Europea li caldrà adjuntar el document d’identitat del país d’origen. De manera excepcional, es poden acreditar les dades d’identificació o de filiació de l’alumnat estranger amb el document d’identitat, el llibre de família del país d’origen o la documentació alternativa que la persona pugui aportar. El director o la directora del centre educatiu corresponent valorarà i examinarà la documentació presentada.
    • Si és major d’edat:
      • DNI, el NIE, el passaport o el document d’identitat d’un país membre de l’alumne o l’alumna.

Documentació acreditativa de la qualificació mitjana d’estudis

  1. Els alumnes que han finalitzat l’ESO a Catalunya a partir del curs 2017-2018 o que estan cursant 4t d’ESO actualment a Catalunya:
    • En general, no cal presentar cap certificat de la qualificació mitjana de l’expedient. Aquesta s’obté de les bases de dades del Departament d’Educació i es mostra en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional.
    • Si s’ha obtingut l’ESO en un centre de formació d’adults o a l’IOC, sí que s’ha de presentar el certificat de la qualificació mitjana de l’expedient, ja que no es poden obtenir.
  2. Els alumnes que han finalitzat l’ESO a Catalunya abans del curs 2017-2018 han d’adjuntar:
    • O bé la certificació acadèmica de la qualificació mitjana numèrica de l’etapa.
    • O bé, en el cas d’estudis antics, la pàgina 27 del llibre d’escolaritat d’ensenyament bàsica, si hi apareix la qualificació mitjana de l’etapa.
  3. Els alumnes que al·leguen un estudi estranger:
    • Si aquest estudi està homologat a Catalunya des l’any 2016, no cal presentar res. La qualificació s’obté de l’aplicació de gestió d’homologacions.
    • Si aquest estudi no està homologat a Catalunya des l’any 2016, cal adjuntar la credencial digitalitzada (escanejada o fotografiada per les dues cares) on consti l’homologació.Si en la credencial no hi consta o bé no s’ha resolt encara l’homologació, es pot demanar el càlcul de la qualificació mitjana al Departament d’Educació. (Important: si no es demana aquest càlcul al Departament o no es pot calcular dins el termini, es considera que és un 5.)
    • Si l’alumne/a encara no ha finalitzat aquests estudis en el moment de la preinscripció i per això no s’ha pogut iniciar el tràmit d’homologació, es pot presentar una declaració responsable que té els mateixos efectes per al procés de preinscripció que la presentació del volant de matrícula condicional, que acredita que s’ha iniciat l’expedient d’homologació. En aquest cas, la qualificació es considera que és un 5.
  4. Alumnes que han realitzat proves d’accés:
    • Els alumnes que han superat la prova d’accés en convocatòries de la Generalitat de Catalunya a partir de l’any 2011, no cal presentar-ne el certificat. El Departament obté la qualificació de l’aplicació de gestió de proves i es mostrarà en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb el barem provisional.
    • Els alumnes que han superat la prova d’accés en convocatòries de la Generalitat de Catalunya anteriors al 2011 o en altres comunitats autònomes, cal adjuntar la certificació d’haver-la superat digitalitzada (escanejada o fotografiada).
    • Les persones que han superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys l’any actual, cal adjuntar una còpia de la consulta dels resultats de la prova, escanejada o fotografiada per les dues cares (en el moment de la matrícula cal presentar al centre el certificat de superació de la prova).
  5. En el cas d’alumnes que al·leguen altres estudis que també donin dret a l’accés, com per exemple el Curs específic d’accés als cicles de grau mitjà (CAM), s’ha de presentar el certificat de la qualificació mitjana de l’expedient.

Important: En tots els casos en què es preveu obtenir la qualificació mitjana de les bases de dades del Departament d’Educació, si al final no es pot obtenir i no es mostra en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional, cal fer una reclamació. Per fer-ho, s’ha d’utilitzar l’eina electrònica per enviar l’escrit de reclamació i el document de certificació de la qualificació mitjana durant el període establert al calendari per fer-ho.