Projectes de mobilitat

mobility icon

Informació general

L’Institut Marianao està situat a Sant Boi de Llobregat, ciutat d’uns 80.000 habitants, a 11 km de Barcelona.

Compta amb uns 700 alumnes i 70 professors i ofereix cursos d’educació obligatòria ESO, postobligatòria, Batxillerats i cicles formatius de diferents branques.

És un centre compromès amb diferents projectes, un d’ells és el Projecte de mobilitat que dóna l’oportunitat a alumnes de cicles formatius superiors a realitzar les seves pràctiques d’empresa en països de la comunitat europea, com ara Alemanya, Països Baixos, i Itàlia.

Des del 2009 el centre compta amb l’Erasmus Charter  (Course Catalogue ) (International Policy ) i per tant té una llarga experiència pel que fa als intercanvis de mobilitat, a més a més, també rep alumnes d’altres països europeus en les seves aules i en les empreses que el centre els hi proporciona.

Creiem que l’habilitat d’experimentar unes pràctiques de manera reeixida en un país estranger és important pels nostres alumnes o futurs treballadors. Per aquesta raó, cada curs escolar el centre dirigeix un nou programa de mobilitat que és un repte, per una part per al propi centre però també pels alumnes, que han de desenvolupar en una empresa estrangera el que han après. En total, coneixements teòrics, pràctics i lingüístics de les llengües apreses (B1 Anglès, A1 Alemany).

Pràctiques internacionals

L’Institut Marianao realitza projectes de mobilitat, des del 2009, participant en projectes Erasmus+ per a cicles formatius de totes les branques: Informàtica, Comerç i Fabricació Mecànica.

Aquestes mobilitats consisteixen en la col·laboració amb altres centres de cicles formatius o empreses europees amb l’objectiu que els alumnes hi realitzin les seves pràctiques obligatòries d’empresa de cicles formatius, durant com a mínim dos mesos.

L’Institut Marianao també està adherit a la Fundació Xarxa FP de Barcelona amb la qual també col·labora per portar a terme mobilitats en empreses europees però en aquest cas amb la possibilitat de realitzar estades més llargues, fins a dos anys.

Aquestes mobilitats es desenvolupen en països europeus com ara, Països Baixos, República Txeca, Polònia, Itàlia, Alemanya, França, etc.

Selecció d’alumnat

Presentació de documentació

L’alumnat interessat haurà de presentar la següent documentació a la Coordinadora de Mobilitat (ho podeu deixar a la bústia de la professora Meritxell Isus):

Data final de lliurament de la documentació: Dilluns 11 de desembre del 2023.

Entrevista personal

Es realitzarà una entrevista personal amb l’alumnat que hagi lliurat la documentació el dimarts 12 de desembre del 2023. En anglès.

Selecció final

Els equips docents conjuntament amb la coordinació de mobilitat es reuniran i seleccionaran les persones beneficiàries de les beques tenint en compte el següent barem:

Taula de selecció
Currículum Vitae Format Europass CV 2 punts (-0.25 per cada error ortogràfic)
Idiomes Certificats Oficials de qualsevol idioma de la UE Intermediari (B1) – 1 punt

Advance (B2) – 2 punts

Carta de motivació En anglès 2 punts (-0.25 per cada error ortogràfic)
Qualificacions Nota de les UF aprovades (mitja ponderada de les notes obtingudes fins al moment de la selecció) Nota obtinguda
Valoració de l’equip docent Vinculat amb les Competències Professionals Assistència regular: 1 punt

Puntualitat: 1 punt

Bona actitut a classe: 3 punts

Col·laboració amb els companys: 3 punts

Entrevista En anglès 3 punts

Convalidacions després de la mobilitat

Els alumnes que hagin realitzat mobilitats a l’estranger finançats sota el projecte Erasmus podran convalidar les seves pràctiques obligatòries de FCT i alguns dels seus mòduls en el cas de mobilitats d’estudi.

Podeu consultar la web de la Comissió Europea .

Per poder demanar aquesta convalidació l’alumne haurà de presentar la següent documentació:

• Learning Agreement signat i segellat per l’institució d’acollida:
  • Conveni de pràctiques signat i segellat per l’institució d’acollida.
  • Realitzar la valoració de l’estada en l’enllaç que la Comissió Europea enviarà als correus electrònics de cada participant.
  • Presentar factures i targetes d’embarcament del viatge d’anada i de tornada.
  • Realitzar el curs on line obligatori i subvencionat per la Comissió Europea de l’idioma estranger escollit per el participant.
  • L’alumne haurà de signar un document de responsabilitat on es compromet a realitzar les pràctiques convingudes.