Projecte (In)visibles i (O)cultes

AL MARIANAO TREBALLEM LA COEDUCACIÓ!

El 1r de Batxillerat científic-tecnològic va participar activament en el Projecte (In)visibles i (O)cultes realitzat pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona o «Museu Blau» (MCNB) durant el 1r trimestre que ha vessat sobre Dones científiques, concretament sobre la confecció d’una «cartel·la» o pòster gegantí (2300X50 cm) de tela suspés del sostre del Museu!

Es va fer una 1a sortida al mes de setembre amb un taller força dinàmic i engrescador sobre Dones, Ciència i Tecnologia al llarg de la història, i la visita a l’exposició de les cartel·les del Museu, ja confeccionades en edicions anteriors per altra alumnat. A continuació, l’alumnat en grups de 4 va disposar d’unes setmanes per a triar una dona científica, cercar les seves principals aportacions al món de la ciència i/o tecnologia per finalment elaborar-ne un pòster. A la cloenda, l’alumnat va presentar les seves cartel·les davant d’altri i també va assistir a una conferència molt instructiva de la Dra. Judith Juanhuix, Física i de gènere trans que explicava el seu dia a dia en el laboratori del Sincrotró ALBA del Vallès.

Cal destacar que, del nostre centre, ha sortit guanyadora la cartel·la sobre Agnès Pockels (Física), realitzada per l’alumnat següent: Mar Martínez, Sergi Jiménez, Saami Sahi i Ivan Ibarra.

Properament penjarem les cartelles al nostre centre!

Professorat: Cristina García, Mònica Villanueva i Annick Chassard