Idescat i CosmoCaixa (4t i 3r d’ESO)

ACTIVITATS 3r D’ESO

El passat dimarts 13, els alumnes de 3r ens vam desplaçar fins a Barcelona per anar al CosmoCaixa. A les 7:15 ja érem al bus, de camí a la capital. Mitja hora després d’haver arribat, a les 10, vam assistir a la conferència de Tomàs Marquès-Bonet, director de l’Institut de Biologia Educativa i participant de vàries investigacions importants. La conferència anomenada Què som els humans? parlava de l’evolució dels humans. Dels seus inicis com a primats i l’evolució fins als homo sàpiens actuals. També comentava les “races” d’humans. La diferència en els gens, i dels neandertals. La xerrada, amb una durada de dues hores, incloïa vídeos on es mostraven les semblances dels primats amb nosaltres i capacitats més desenvolupades, com la memorització. Al final, els alumnes, vam poder preguntar sobre el tema.

Tot seguit, vam anar al planetari, on vam poder conèixer el món de l’astronomia; el zodíac, els moviments de la terra, les estacions de l’any, l’Univers… Per finalitzar la sortida, després de dinar, vam poder visitar tot el museu, on vam aprendre moltes coses sobre la Ciència. El bosc inundat, on vam entrar i vam veure els animals que hi habiten; la bola de plasma… I altres coses, majoritàriament relacionades amb la biologia. I sobre tot, vam fet moltes fotos!

Alira Borràs

ACTIVITATS 4t D’ESO

4ESO: IDESCAT i CosmoCaixa

El passat dia 13 de març, els alumnes de 4ESO que vàrem escollir Física i Química com a optativa vàrem anar d’excursió a Barcelona.

La primera parada va ser a l’ IDESCAT (institut d’estadística de Catalunya) on ens varen explicar moltes de les dades que podem  trobar a la seva web i què fer per trobar-les fàcilment. Link de la pàgina: https://www.idescat.cat/?lang=es

La segona i última parada va ser anar de visita al CosmoCaixa, on a la 1 del migdia vàrem visitar el planetarium en 2D, i a l’acabar vàrem tenir temps lliure per gaudir de les instal•lacions.

Els professors de matemàtiques acompanyants varen ser Lluís Valldaura i Núria Pérez.

Hem gaudit de l’experiència i esperem que els pròxims alumnes de 4ESO també ho facin!

Rosa Sabater Rojas (4t A) i Carla Cobo Ruiz (4t B)