Campanya de prevenció de consum de l’alcohol

Actualment vivim em una societat en la qual, amb l’arribada de l’adolescència, molts joves senten interès per experimentar amb el Consum de begudes alcohòliques, cosa que suposa um risc, tant fisic com psíquic, per a la salut dels nostres alumnes. I els factors de risc poden ser de caràcter individual, social i també familiar.

Molts pares tenen la împressió que, a mesura que els seus fills es fan grans, la influència de la família és cada cop més petita, alhora que els amics tenen cada cop un paper més decisiu sobre el seu comportament. Tanmateix, moltes enquestes adreçades als adolescents posen de manifest que les opinions i els punts de vista dels pares continuen temint una gram importància en aquesta etapa.

Les famílies han de jugar un paper cabdal en la prevenció de l’abús de begudes alcohòliques a l’adolescència. És important que els pares disposin d’informació que els ajudi a decidir com actuar amb els seus fills adolescents en relació a l’alcohol, amb rerefons educatiu, i de normes clares i estables, en relació al consum de begudes alcohòliques, que els permetin promoure estils de vida saludable.

No volem ser moralistes però sí que hem d’aconseguir, en una societat moderna, justa i avançada per Catalunya, que les conductes i comportaments dels nostres joves, que seran els adults del futur, siguin correctes i adequades i que disposin de recursos que els ajudin a afrontar, amb autonomia i amb èxit, el seu dia a dia.

Hem d’evitar que els nostres adolescents s’iniciïn en el consum de begudes alcohòliques pels efectes adversos de trastorms que l’alcohol pot causar en el seu desenvolupament i en el seu procés d’aprenentatge i perquè no Caiguin en una possible dependència que suposa un drama familiar i com a col·lectiu de la societat.

Amb aquesta finalitat, des dels Departaments d’Interior i d’Ensenyament es portaran a terme de forma coordinada, durant el curs 2016-2017, accions de prevenció per prevenir i mimorar el consum d’alcohol, fent incis sobretot en el seu consum o en la iniciació prematura. Il és en aquest sentit que us demanem uma petita però important col·laboració.

Us adrecem als centres de secundària, el rètol que conté el missatge “invertim en la seguretat dels nostres fills: prevenint el consum d’alcohol” i un diptic informatiu editat pel Departament de Salut, que presenta eines d’ajuda als pares per gestionar les situacions de consum d’alcohol entre els joves, anomenat: “Quan als pares ens preocupen les begudes alcohòliques. Connecta amb els teus fills”. És per això que creiem necessari que aquest rètol i díptic s’adreci als correus electrònics dels pares i mares de l’alumnat de primer, segon, tercer i quart d’ESO en els períodes que es considerem de més risc: Cap d’Any, Carnestoltes i per les festes locals o altres que es puguin organitzar (S’avisarà el centre en cada ocasió que seria bo enviar el missatge).