Proves per a l’obtenció del títol de Graduat en ESO

Cada any es convoquen proves per a l’obtenció del títol de graduat/ada en educació secundària obligatòria (GESO), per als alumnes que no l’hagin obtingut en finalitzar l’etapa. En aquest apartat hi trobareu tota la informació necessària per a l’organització d’aquestes proves.

Quins alumnes s’hi poden presentar?

Els tres requisits que han de reunir els alumnes per poder presentar-se a aquestes proves l’any 2023​​ són:

1. Haver finalitzat l’ESO l’any 2021 o 2022.
  2. Tenir almenys 18 anys o complir-los dins de l’any 2023. També hi pot concórrer l’alumne o alumna que faci els 17 anys l’any 2023 sempre que compleixi alguna de les condicions següents:

– Tenir un contracte laboral que l’impedeixi assistir al centre en règim ordinari.

– Trobar-se en procés d’obtenció d’un permís de treball (alumnat estranger).

– Ser esportista d’alt rendiment.

3. Haver cursat l’ESO (el quart curs inclòs) sense haver obtingut el títol i amb un màxim de cinc matèries pendents de qualificació positiva.

En aplicació d’aquests requisits, queden exclosos de les proves els alumnes inscrits per repetir quart d’ESO en el present curs 2022-2023. En canvi, hi poden concórrer els alumnes que estan matriculats en ensenyaments d’adults o a l’Institut Obert de Catalunya, sempre que compleixin els tres requisits abans esmentats.​

Calendari del procediment

• el període d’inscripció s’acaba el 13 de febrer
  • del 14 al 20 de febrer es penja la llista d’admesos al tauler d’anuncis del centre
  • del 21 al 24 de febrer es poden fer les reclamacions i aportar la documentació per a convalidacions i/o exempcions demanades a la sol·licitud d’inscripció
  • les proves seran en dos dies entre l’1 i el 14 de març (es posarà el calendari exacte el 25 de febrer, juntament amb la llista definitiva d’admesos)
  • 10 dies després de les proves es penjaran el resultats
  • fins 3 dies després de penjar els resultats es podran fer reclamacions
  • i finalment els resultats definitius es penjaran 2 dies després del termini de reclamacions

L’alumnat interessat s’ha d’inscriure a la Secretaria de l’Institut que en custòdia l’expedient.

Podeu trobar la documentació i els temaris de les proves al tauler d’anuncis de l’Institut o consultant l’enllaç següent:

ENLLAÇ A LA CARPETA DE DOCUMENTACIÓ

També podeu consultar la informació a la web del Departament: enllaç