4t ESO: Projecte “Donem una segona vida als ordinadors”

El divendres 3 de novembre, l’Institut de Llançà ha presentat el Projecte Donem una segona vida als ordinadors, que desenvoluparà l’alumnat de la matèria de Digitalització de 4t d’ESO. D’aquesta manera, l’Institut de Llançà s’uneix al projecte Labdoo, com Escola Hub. Un projecte sense ànim de lucre que té com a objectiu proporcionar ordinadors portàtils a les escoles, en aquelles parts del món que més ho necessiten, permetent, d’aquesta manera, que puguin accedir a fonts d’educació de millor qualitat.

Es tracta d’un projecte humanitari, que contribueix a l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU, i pretén que els estudiants de la matèria de Digitalització de 4t d’ESO s’involucrin en petites mini-missions humanitàries, que els permetin explorar valors com la solidaritat, la sostenibilitat i la ciutadania global, i desenvolupar les competències específiques de la matèria.

Concretament, ens referim a recollir ordinadors en desús, de les famílies del centre, sanejar-los i fer-los arribar a les escoles amb necessitat, a través de tot un mecanisme pautat i organitzat per labdoo.org (www.labdoo.org), basat en el cooperativisme.