4 ESO amb el Grup de Treball Exili, Deportació i Holocaust de l’Alt Empordà

Els alumnes de 4t han participat en una sortida organitzada pel Grup de Treball Exili, Deportació i Holocaust de l’Alt Empordà. Això permet compartir aquesta experiència amb alumnes d’altres centres de la comarca.

Inicialment hem assistit a Figueres a uns parlaments de dos testimonis de l’exili, i després hem resseguit el carrer de la Jonquera fins al monument dels exiliats. Posteriorment hem anat a Portbou, on una guia del MUME ens ha mostrat la ruta Walter Benjamin. I, per acabar, hem anat a Argelès, al camp d’internament on els francesos ubicaren als refugiats espanyols en unes condicions duríssimes. Allí, l’associació Free de fills i néts dels espanyols exiliats, han fet parlaments molt emotius; acabats aquests, la Marina Albacete, juntament amb altres nois, ha interpretat la cançó Bella Ciao. Com a cloenda, tots els joves, agafats de les mans, han delimitat el perímetre del camp.

Experiència enriquidora per no oblidar la nostra història, coincidint amb el 80 aniversari del final de la Guerra Civil.