Jornada Let’s Clean Up

Aquest mes hem treballat el projecte STEAM de 3r d’ESO sobre espècies exòtiques invasores i ecosistemes aquàtics. Vàrem començar investigant sobre les espècies exòtiques invasores del nostre país.
Aquest projecte no només vol estudiar els ecosistemes, sinó que pretén dur a terme accions concretes que contribueixin a la millora dels nostres ecosistemes, així que també vàrem participar de l’acció a escala europea “Let’s Clean Up Europe”. Aquest curs La Sínia també vàrem contribuir en a la restauració dels ecosistemes del voltant del riu Tenes, retirant-ne els residus que el contaminen, amb el suport de l’Ajuntament, l’Escola de Natura, el GRENP i la Diputació de Barcelona. Vàrem poder difondre el nostre missatge a través dels mitjans de comunicació locals. També vàrem poder constatar que la presència d’espècies exòtiques i d’espècies d’animals autòctons translocats (d’altres ecosistemes), està perjudicant greument tots els ambients aquàtics de Parets. La situació és preocupant. El mateix matí, de la mà del GRENP (i Escola de Natura de Parets), vàrem fer una visita a la bassa dels ànecs de Parets (Av. Francesc Macià). En aquesta visita vàrem descobrir els efectes de l’alliberament d’espècies exòtiques en els entorns aquàtics, així com el mal que pot fer en un ecosistema el fet que les persones alimentin la fauna salvatge amb grans quantitats de pa.