Exposició “El llegat de l’Al-Andalus” a la Biblioteca Sant Ildefons

Dimarts vinent, dia 11 de desembre, a les 10.30h, tindrà lloc l’acte d’inauguració de l’exposició “El llegat de l’Al-Andalus”, a l’auditori de la Biblioteca de Sant Ildefons. L’exposició ha estat preparada per l’alumnat de 3r d’ESO dins de l’àmbit humanístic del Treball per projectes i es podrà veure al vestíbul de la Biblioteca fins al proper 8 de gener.

L’origen de l’exposició, vinculada al currículum de ciències socials, llengua catalana i llengua castellana, sorgeix a partir de l’encàrrec que ens va fer l’associació “Cornellà Sense Fronteres”, que van venir a l’Institut per demanar al nostre alumnat de 3r d’ESO que elaborés una exposició sobre el Llegat de l’Al-Àndalus. A partir d’aquí s’ha estat treballant la petjada que va deixar la cultura andalusí i islàmica a la Península i, en general, en el món mediterrani medieval. Un llegat que impregna els nostres paisatges urbans, l’economia, la ciència, l’enginyeria o l’arquitectura. I aquesta herència es nota especialment en les nostres pròpies llengües i costums.

L’exposició conté diversos plafons informatius sobre aquests continguts i també les seves audioguies, per tal que els visitants se’n puguin fer una bona idea.

Agraïm a “Cornellà Sense Fronteres” l’encàrrec que ens ha fet, i al departament de Cultura de l’Ajuntament de Cornellà la disponibilitat dels espai de la Biblioteca i l’auditori per tal de poder fer arribar al màxim de gent possible la feina dels nostres alumnes.

Us perdreu l’exposició?