Una collita de 23 kg, al projecte “Les plantes que mengem” de 1r d’ESO

L’alumnat de 1r d’ESO, en estudiar el cicle de vida de les plantes, ha produït una collita de 23 kg de faves.

Des del mes de desembre que es van sembrar, fins a l’abril, que s’ha fet la collita, al projecte “Les plantes que mengem” s’ha cuidat, controlat sistemàticament, obtingut dades relacionades amb la meteorologia i s’ha estudiat el cicle sencer de vida de plantes, que ha acabat amb una collita de 23 kg de faves.

Aquest estudi ha permès aprendre a fer recollida experimental sistemàtica de dades, que s’ha fet durant mesos, i que després s’ha organitzat en taules de doble entrada, s’ha processat mitjançant la realització de càlculs i gràfics de coordenades per relacionar, per exemple, el creixement de les plantes amb el temps, s’ha fet fotografia i dibuix naturalista, i s’ha compartit les dades obtingudes mitjançant eines digitals específiques. Aquests han estat alguns dels estudis concomitants al creixement de les plantes, inclosos al projecte.

La collita d’enguany es repartirà entre les famílies de tot l’alumnat, com a penyora afectuosa que recordi tothom la “Trobada de primavera” (que aquest any es farà el dia 21 de maig) en la que alumnat, professorat i familiars posaran en comú aprenentatges, vivències educatives i exquisides receptes vegetals que de ben segur s’aportaran per celebrar la perspectiva d’acabament del curs en l’estudi amb Projectes.