L’institut col·labora amb impressora 3D contra el COVID-19

L’institut, professorat, alumnat i la coordinació amb CoronavirusMakers han fet possible col·laborar a la fabricació de de material de protecció sanitària per als hospitals.

Des del confinament, la direcció de l’institut va acceptar la compra d’una segona impressora 3D pel centre
que, enviada a un professor, amb l’experiència d’un alumne de 3r d’ESO i seguint la iniciativa de Coronavirus makers elTelegram CV19_FAB_BCN, ha començat la fabricació de les viseres per pantalles protectores.

A les imatges podeu veure les primeres que s’han pogut fabricar.

El coneixement de la  tecnologia de disseny i fabricació d’objectes per impressió 3D permet la col·laboració en aquesta important iniciativa, en els moments que vivim.

Les viseres fabricades han de ser higienitzades (segons el protocol de desinfecció de material sanitari) i distribuides als centres sanitaris que les necessiten mitjançant una xarxa de transportistes i de nodes (grups de persones que acaben el muntatge de les proteccions facials).

Podeu informar-vos de tot el procés, i de les possibilitats de col·laboració, mitjançant les xarxes socials de la comunitat maker, que són les següents:

covidmakers.cat

covidmakers_cat

Covidmakerscat-110542680591820

A la notícia que apareix al següent tuit, també es pot valorar una altra aplicació de la tecnologia de fabricació 3D, vinculada a la recerca actual biomèdica per tractar el coronavirus: