Campionat d’Espanya interescolar de cub de Rubik:

CAMPIONS!

Després de l’aturada pandèmica, el campionat d’Espanya interescolar de cub de Rubik ha tornat de la mà d’un nou patrocinador: Nexcube. En les nostres dues anteriors participacions en el campionat, amb una fase final que es disputava a Madrid, vam aconseguir un sisè i segon lloc. Amb la represa, enguany s’ha competit tan sols en format online, i hem participat amb dos equips. L’equip B ha aconseguit un meritori 4rt lloc de Catalunya, i l’equip B ha assolit el primer lloc absolut espanyol.

Es tracta d’una competició per equips (5 components) amb dues proves: resoldre 20 cubs en el mínim temps possible i fer en 5 minuts tants cubs com sigui possible. Les marques que han valgut el campionat han estat 20 cubs en 2:06 i 49 cubs en 2 minuts, a una còmoda distància del segon classificat, l’institut privat Sant Pere Apòstol del País Valencià.

En aquesta edició han participat 95 centres escolars entre primària i secundària (fins a 3r ESO), amb un total de 234 equips. Nexcube ha donat un bon nombre de cubs a les escoles participants, cosa que afegida a l’adquisició de nous cronòmetres i displays per part del nostre institut, ens ha equipat de forma òptima pels entrenaments i competició. Els resultats han estat a l’alçada.

Durant la resta del curs celebrarem el nostre campionat intern, i intentarem que alumnes que no coneixen el cub facin les seves primeres passes. Ja frisem per l’edició de l’interescolar del proper curs, amb la confiança de poder seguir competint a alt nivell, ja que continuem tenint un bon nombre de “cubers” amb excel·lents prestacions.

Amb aquesta activitat volem desenvolupar de forma lúdica la capacitat de concentració, la memòria, la visió espacial, l’esperit de superació, etc. També volem diversificar les activitats durant els patis i valoritzar els alumnes amb habilitats diverses.

Els components de l’equip B han estat: Muhammad Masab, Hugo Benito, Noah Aukera, Germán Pindado, Hao Xu. Quant a l’equip A: Karim Heljam, Diego Trouvat, Magí Nalváiz, Òscar Ortega, Jan Ramos.

L’enhorabona a tots!