Curs 23/24. Activitats i sortides del primer trimestre

L’alumnat complementa el seu currículum amb activitats, tallers i visites. Algunes es fan al mateix centre i d’altres comporten un desplaçament. Aquestes són algunes de les activitats realitzades aquest primer trimestre.

Alumnat de 1r d’ESO:

• Bateig de Vela al Centre Municipal de vela.
  • El Museu de les Aigües al món Minecraft: Activitat que consta de dos reptes, el repte de la biodiversitat i el repte de l’aigua subterrània.
  • Visita al Museu de les Aigües: canvi climàtic.
  • Taller de sexualitat.
  • Audició, Barna Brass Quintet: El quintet de metall Barna Brass Quintet ofereix l’audició didàctica “Fantasia del Metall”  per donar a conèixer i difondre els instruments de vent-metall i escoltar-los en directe.
  • Parc Neolític de la Draga a Banyoles per experimentar com era la vida al neolític gràcies a les cabanes reconstruïdes, als camps neolítics de cereals i lleguminoses i a les activitats centrades en la seva vida quotidiana.
  • Museu de ciències naturals de Barcelona.L’exposició Planeta i vida Planeta Vida interpreta la Terra actual com a resultat de la interacció entre l’ambient químic i físic del planeta i els éssers vius. Els rius, les muntanyes i els oceans estan íntimament relacionats amb els organismes que hi viuen i tots junts formen un ecosistema global que actua regulant les condicions del planeta.
  • Taller noves masculinitats.

Alumnat de 2n d’ESO:

• Projecte visc, convisc i participo: el projecte acosta joves que participen en associacions juvenils a centres de secundària per donar a conèixer, a l’alumnat, els valors de la participació i l’associacionisme i motivar-los a implicar-se tant dins com fora del seu institut. El sentiment de pertinença és fonamental a l’hora d’adoptar una conducta de respecte cap a l’espai públic o l’institut.
  • Centre esportiu municipal La Verneda: Conèixer i participar en les activitats de kin-ball, llit elàstic, esport adaptat i danses urbanes.
  • Screening UBINDING: Metodologia avalada científicament per a la detecció, prevenció i tractament de les dificultats lectores o dislèxia i per a la millora de les habilitats lectores.

Alumnat de 3r d’ESO:

• Visita al Museu d’Història de la Immigració: Mostra el fet migratori des de diversos àmbits temàtics on la interculturalitat és l’eix que vertebra el diàleg entre el museu i els seus usuaris.
  • Taller de coets i robótica a l’Escola d’Enginyeruia de Barcelona Est (EEBE).
  • Taller de sexualitat “Tu decideixes”. Taller on s’aborda la socialització de gènere i els rols sexuals, els mites i falses creences associades a la sexualitat i la identitat de gènere i les preferències sexuals per potenciar una vivència alliberadora de la sexualitat i les relacions afectives.
  • Taller de la Fundació Alcohol i societat: intervenció dissenyada per a adolescents amb l’objectiu d’endarrerir l’edat d’inici al consum, reduir el nombre de menors consumidors i reduir l’abús de la seva ingesta entre els consumeixen.
  • Tallers de RCP (Reanimació cardiopulmonar). Amb l’objectiu d’dentificar una parada cardiorrespiratòria i sensibilitzar l’alumnat amb la importància d’aprendre a realitzar maniobres de RCP.
  • Gimcana olímpica.

Alumnat de 4t d’ESO:

• Reimagina la ciència al Parc científic de Barcelona: Assajos clínics, recerca i desenvolupament de medicaments, un programa que vol apropar la recerca clínica tant a l’alumnat com al professorat per reflexionar junts, i a través de nous formats, sobre la importància, desenvolupament, i els factors i actors que hi intervenen.
  • Visita al Museu de la Colònia Vidal: El Museu ens proposa conèixer com era la vida i el treball en una colònia tèxtil del 1900 fent un recorregut per l’interior de la Colònia Vidal que fins a l’actualitat ha conservat el patrimoni en la seva totalitat.
  • Teatre lliure: “El dia que vam matar els llops”. La directora Lucía Miranda, inspirant-se en Mercè Rodoreda, fa reflexionar a l’alumnat sobre els contes.

Activitats i tallers a matèries optatives:  Exposició de Pompeia al Museu Marítim.

Alumnat de 1r de Batxillerat:

• Ruta literària sobre la novel·la “Nada” de Carmen Laforet: té com a objectiu que l’alumnat pugui fer una anàlisi autònom de l’obra i adquirir un criteri amb matisos suficients per a poder consolidar els seus coneixements.
  • Taller d’oratòria.
  • Al Teatre Nacional de Catalunya, “La madre de Frankenstein”, obra de teatre de Almudena Grandes. Una novel·la ambientada en el període de la postguerra espanyola que repassa els últims anys de l’Aurora en un manicomi.

Activitats i tallers a matèries optatives:   KBR Mapfre Fotografia taller i exposició, laboratori fotogràfic al Pati Llimona, visita a l’estació control atmosfèric de Poblenou.

Alumnat de 2n de Batxillerat:

• Ruta literària sobre “La plaça del diamant” de Mercè Rodoreda. Aquesta ruta permet conèixer els llocs on va viure Mercè Rodoreda i també els escenaris on transcorre aquesta novel·la.

Activitats i tallers a matèries optatives: Festival de cinema asiàtic, visita a l’institut de ciències del Mar, visita al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, Habitar BCN, la formació de la metròpoli.