Aquesta ha estat una manera d’estudiar un període històric concret, però, també ha servit per fer altres aprenentatges. S’ha plantejat com a treball en grup de forma col·laborativa, integradora i competencial.
No tenim cap dubte que l’ús de les TIC ha estat fonamental per engrescar a l’alumnat i ha servit per millorar les seves produccions.
La vessant tecnològica ha estat treballada realitzant el projecte i construcció d’un joc, puzle o similar, en definitiva, la fabricació d’un producte.
El primer pas, com és natural, ha estat el disseny de l’objecte, tant en les seves mesures i formes com en la tria dels materials a utilitzar, fusta i derivats d’aquesta. Per poder fer el disseny del joc, prèviament s’ha fet una recerca d’informació, realitzada bàsicament a internet.
Al taller s’han realitzat les operacions habituals de marcar, tallar, foradar, llimar, … utilitzant moltes eines, ja siguin manuals o elèctriques. De cadascuna de les tasques i eines hem après també els seus noms i utilitats.
Un bon acabat és important i com a tal, la pintura ha estat l’escollida per molts delsgrups per fer més lluït el joc construït. Al llarg de procés les dificultats no han estat poques, però, veient els resultats s’aprecia que han pogut superar-les i sentir-se orgullosos del treball final.
Davant d’algun problema que suposava invertir moltes hores en el treball, algun dels grups ha trobat la solució en l’ús de l’impressora 3D i fabricar les peces amb ella.
Intentar fer ús del treball globalitzat permet donar i rebre d’altres disciplines, així doncs, hem aconseguit completar el projecte amb l’elaboració de les instruccions i regles del joc en qüestió, fent ús de les de les 3 llengües habituals a l’institut.
Una bona memòria tècnica i una defensa-explicació del treball fet davant els companys de classe, han servit per fer una comunicació pública de les tasques realitzades.
Finalment cal dir que es va realitzar una exposició d’objectes i d’altres feines realitzades on van poder assistir les famílies dels nois i noies i on els propis alumnes explicaven tot el que han fet i responien a les preguntes plantejades.
.
Podeu veure més imatges a:
https://1drv.ms/f/s!AhERH8LOuqyniEnakpSj2Z4VTL_P
Comentaris recents