Zafra, l’Institut on també s’aprèn fent Projectes.

L’alumnat de 2n d’ESO ha estat treballant durant el 1r trimestre d’aquest curs 2016/17 en un projecte anomenat Jocs Medievals

captura1Aquesta ha estat una manera d’estudiar un període històric concret, però, també ha servit per fer altres aprenentatges. S’ha plantejat com a treball en grup de forma col·laborativa, integradora i competencial.

No tenim cap dubte que l’ús de les TIC ha estat fonamental per engrescar a l’alumnat i ha servit per millorar les seves produccions.

La vessant tecnològica ha estat treballada realitzant el projecte i construcció d’un joc, puzle o similar, en definitiva, la fabricació d’un producte.

captura-2El primer pas, com és natural, ha estat el disseny de l’objecte, tant en les seves mesures i formes com en la tria dels materials a utilitzar, fusta i derivats d’aquesta. Per poder fer el disseny del joc, prèviament s’ha fet una recerca d’informació, realitzada bàsicament a internet.

Al taller s’han realitzat les operacions habituals de marcar, tallar, foradar, llimar, … utilitzant moltes eines, ja siguin manuals o elèctriques. De cadascuna de les tasques i eines hem après també els seus noms i utilitats.

Un bon acabat és important i com a tal, la pintura ha estat l’escollida per molts delsgrups per fer més lluït el joc construït. Al captura-3llarg de procés les dificultats no han estat poques, però, veient els resultats s’aprecia que han pogut superar-les i sentir-se orgullosos del treball final.

Davant d’algun problema que suposava invertir moltes hores en el treball, algun dels grups ha trobat la solució en l’ús de l’impressora 3D i fabricar les peces amb ella.

Intentar fer ús del treball globalitzat permet donar i rebre d’altres disciplines, així doncs, hem aconseguit completar el projecte amb l’elaboració de les instruccions i regles del joc en qüestió, fent ús de les de les 3 llengües habituals a l’institut.

captura-5Una bona memòria tècnica i una defensa-explicació del treball fet davant els companys de classe, han servit per fer una comunicació pública de les tasques realitzades.

Finalment cal dir que es va realitzar una exposició d’objectes i d’altres feines realitzades on van poder assistir les famílies dels nois i noies i on els propis alumnes explicaven tot el que han fet i responien a les preguntes plantejades.

.

Podeu veure més imatges a:captura-6