2ESO Club de lectura, pasaporte lector

En este primer trimestre, los alumnos de 2º de la ESO han realizado en clase el club de lectura, que consiste en disfrutrar leyendo en voz alta una novela y hacer un pequeño debate compartiendo ideas sobre la lectura. Cada grupo ha leído un libro… Llegeix més»

Ma famille et mes animaux de compagnie

En aquest primer trimestre, els alumnes de 2n d’ESO han treballat a nivell lèxic el vocabulari de la família i els animals de companyia. A nivell gramatical, ens hem centrat en els verbs clau (être, avoir), les estructures gramaticals utilitzant le passé récent, futur proche… Llegeix més»

DELF scolaire!


Aquest trimestre l’alumnat de 4t ha començat a preparar-se pel DELF scolaire. Aquest examen oficial permet obtenir el nivell A2. Per preparar-nos, hem fet diferents exercicis que simulen l’examen oficial. D’aquesta manera hem treballat producció escrita i oral i comprensió escrita i oral. Les… Llegeix més»

1ESO – Club de lectura, pasaporte lector

En el primer trimestre, los alumnos de 1º ESO han realizado el club de lectura en clase, que consiste en disfrutar de la lectura en voz alta y hacer un pequeño debate analizando y compartiendo ideas sobre la novela. Cada grupo ha leído un libro… Llegeix més»

Dia de la diversitat

Un any més a l’institut hem celebrat el dia de la diversitat.
L’alumnat de 4t d’ESO ha tingut la sort d’escoltar la conferència “Voler és poder” de Marc Fuentes.
L’alumnat de 1r, 2n i 3r, barrejats en grups internivell, ha gaudit d’una obra de Teatre Inclusiu centrada… Llegeix més»

En ville, en France!

Aquest trimestre l’alumnat de 3r d’ESO ha començat a preparar el viatge a França del tercer trimestre.
Tenint present que ens haurem de desplaçar per la ciutat de manera autònoma, hem començat a treballar el lèxic propi de la route. Així mateix, han creat cartells sobre seguretat vial que… Llegeix més»

25 N : Omplim de papallones liles el centre

Aquest curs 22-23 l’Assemblea feminista de l’Institut fem una proposta a partir de dos conceptes clau:
Sororitat:

  • Seguint el model de lleialtat i suport mutu de les germanes Mirabal, un altre concepte que és important per nosaltres és el de sororitat, que refereix la fraternitat… Llegeix més»

TIRA-ME-LA: pronoms i jocs populars

En el primer projecte de Llengua catalana de 4t hem aprofundit en el funcionament dels pronoms febles a partir dels jocs populars que tenen com a base els recursos lingüístics: enigmes, wordle.cat, paraulògic… i finalment avui hem jugat al Quinto. En Ramon Roig, lloro conegut… Llegeix més»

Our project comes true!

Aquesta setmana ens han visitat onze alumnes de Turquia i dues de les seves professores. Per fi, el projecte e-pals començat al curs 2017/2018 ha culminat en un retrobament de les nostres alumnes amb les seves companyes de mail.

Aquest projecte té com a finalitat apropar… Llegeix més»

Col·laborem amb el Recapte solidari

El passat 8 de novembre ens vam desplaçar fins a Sabadell (Torre-romeu) a una associació de recursos alimentaris i d’higiene anomenada Recapte solidari. Ens va atendre la Montse i ens va explicar la història sobre aquesta associació. 

Aquest projecte parteix de 23 entitats que es… Llegeix més»

Visita al Parlament de Catalunya

El 7 de Novembre l’alumnat de 4t ESO de l’Institut de Bitàcola de l’itinerari personal de socials, És útil la política? ha visitat el Parlament de Catalunya. L’alumnat ha pogut fer una visita guiada per l’edifici situat al Parc de la Ciutadella, a Barcelona. Escoltar… Llegeix més»