Kamishibai

Aquest divendres 1 d’abril es farà la representació a l’Institut Barres i Ones de la II edició del Kamishibai per part dels alumnes de 1r d’ESO.

Les representacions es duran a terme en dues franges horàries:

– de 10 a 10.45 (començarà l’A i quan acabi, el B i/o part del C);
– de 11.15 a 11.30 (C, D i E).

En referència als premis, hi haurà:

– Cinc premis amb un jurat escollit per l’alumnat. És a dir, de cada grup sortirà un representant (en total, 5) i aquests votaran el millor Kamishibai de cada grup. Per tant, tindrem un premi per cada classe;

– quatre premis on vosaltres sereu el jurat. Un dels premis és a la millor redacció (castellà); BSO (Cristina i Neus); il.lustracions (Diana i Susana) i millor representació general (totes).

El lliurament de premis (l’entrada de cinema a Cinesa) serà de 13 a 13.30 al pati.

> Veure l’entrevista a les professores que han creat el Kamishibai

La representació es podrà seguir per les Xarxes Socials de l’Institut Barres i Ones.

Què és el Kamishibai?

En japonès, el kamishibai (紙芝居?),[1] literalment significa «drama de paper», és una forma d’explicar històries molt popular al Japó. Es va originar als temples budistes cap al segle XII i forma part de la tradició cultural del Japó.

El kamishibai és format per un conjunt de làmines il·lustrades en una cara i amb el text a l’altre. Acostuma a ser un conte o narració moral. Aquestes làmines s’insereixen en un teatrí plegable (en japonès butai) de cara al públic, de manera que el narrador pot anar llegint el conte i el públic seguir la història per mitjà de les imatges. A mesura que es van llegint els textos es van succeint les imatges del conte.