Objectius

Un cop realitzada la diagnosi de l’estat del centre, cal afegir dos aspectes més per poder determinar els objectius de la nostra EDC.

El primer aspecte són els objectius del Projecte Educatiu de Centre. Cal veure de quina manera les fortaleses i les debilitats detectades en la diagnosi poden contribuir en la consecució d’aquests objectius del PEC.

El segon aspecte que cal afegir és la visió del centre en l’àmbit digital. Com ens imaginem el centre d’aquí a uns anys en l’àmbit digital? Moltes vegades aquesta visió ja es contempla en el PEC. Si és així, no cal definir-la de nou, però sí incloure-la en l’EDC per garantir la coherència entre els dos documents.

Objectius de l’EDC
  • Àmbit pedagògic
      • Dotar l’alumnat de les eines fonamentals per integrar-se adequadament en la nostra societat complexa i canviant, amb una atenció especial a l’ús de les tecnologies digitals, per tal que assoleixi les competències bàsiques.
  • Àmbit de gestió humana
      • Fomentar i afavorir les activitats d’actualització de continguts i metodologies digitals dels professionals del centre.
  • Àmbit de la gestió administrativa
      • Executar la gestió econòmica, a través d’esfer@ duent a la comissió econòmica l’extracte d’entrades i sortides de tot l’any perquè siguin aprovades en Consell Escolar.
      • Utilitzar eines digitals per a una bona comunicació interna i externa dels aspectes administratius.
      • Mantenir actualitzats (i informatitzats, si és possible) els inventaris i dipòsits documentals del centre.
Objectius de l’Institut Baix Penedès
  • Desplegament de l’EDC.
  • Millorar l’acollida digital del professorat.
  • Millorar l’acollida de l’alumnat.
  • Acabar la documentació d’acollida de les famílies.
  • Millorar l’acollida de les famílies.
  • Revisar la documentació de centre per transformar-la en digital sempre que sigui possible.
  • Millorar la competència digital del professorat.