Estratègia digital de centre

En el marc del Pla d’educació digital de Catalunya, el Projecte d’acceleració de la transformació digital ha desplegat les intervencions referides a connectivitats, equipaments d’alumnat i equipaments del professorat durant el curs 20-21, la qual cosa ha permès cedir un ordinador portàtil a cada docent i a tots els alumnes de 3r i 4t d’ESO, batxillerat

En data 18 de març, el Departament d’Educació ha publicat el document Estratègia digital de centre (EDC).

L’EDC és una evolució del Pla TAC. D’una banda, s’alinea amb el Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC), i per altra, incorpora els canvis socials i tecnològics que s’han anat esdevenint.

El tercer canvi rellevant és la incorporació en l’EDC de l’apartat que recull tots els documents de centre que fan referència a la seva cultura digital (protocols d’ús de dispositius, NOFC…).

Finalment, es flexibilitza la seva estructura amb l’objectiu d’adaptar-se a la diversitat de centres.

Els objectius de l’EDC es poden agrupar en cinc àmbits, que tenen com a fita el màxim assoliment de la competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre:

• Assoliment de la competència digital

• Planificació estratègica i organització

• Metodologies didàctiques i innovació

• Inclusió digital i de gènere

• Seguretat i protecció de dades

XARXA TERRITORIAL DE CULTURA DIGITAL

Comissió Estratègia digital del centre (EDC)

Belén Jiménez- Directora. Departament de Matemàtiques.

Josep Palau. Coordinador TAC. Departament de Tecnologia.

Julia LLurba. Cap de departament/Nodes /Moodle/ Workspace/Esero-New Space. Departament de Tecnologia

Equipaments informàtics

El centre disposa de:

20 PC’s a l’Aula Informàtica.
1 Carro amb 20 portàtils
5 PC’s a la Biblioteca.
Projectors o PDI’s a totes les aules.
4 ordinadors a la sala de professors.

Normes d’ús a l’ aula d’informàtica

• L’ ocupació de les aules d’ informàtica es distribuirà a principi de curs.
  • El professorat podrà fer ús de les aules d’ informàtica quan es trobin disponibles, sempre prèvia reserva a la web d’assistències.
  • El professor serà el responsable del bon ús dels dispositius informàtics.
  • En finalitzar la classe, l’ aula haurà de quedar completament ordenada, amb els ordinadors i pantalles apagats.
  • Queda totalment prohibit tocar el cablejat que acompanya a cada ordinador.
  • No és recomanable l’intercanvi dels ratolins entre ordinadors.
  • En cas que es detecti algun aparell que no funcioni, s’apagarà i s’informarà al Coordinador Informàtic.
  • Per comunicar les incidències informàtiques a les aules trobareu un llistat a consergeria

Tasques del coordinador informàtic

• El coordinador informàtic disposarà d’unes hores específiques dins del seu horari, per a feines exclusives del càrrec.
  • Responsable de l’inventari i vetllarà pel bon funcionament de tots els dispositius electrònics del centre.
  • Coordinació amb el Departament per al bon funcionament de les xarxes, projectors, PDI’s, i elements electrònics en general.
  • Instal·lació de programari. Es recomana al professorat comunicar les necessitats de programari amb una setmana d’antelació.
  • Coordinació del Projecte TAC conjuntament amb Direcció.

Pla TAC