Projecte 3r ESO (Open Data, Ciutadanes compromeses)

Open Data

L’alumnat de 3r d’ESO ha presentat el fruit del seu treball d’anàlisi de dades en el marc del projecte Open Data Barcelona, de Treball Globalitzat de l’institut, i del Repte del programa Dades Obertes de l’Ajuntament de Barcelona.

Han elaborat unes infografies sobre temes d’interès de la nostra ciutat i han estat capaços d’extreure, filtrar, il·lustrar, relacionar i explicar dades en referència als temes triats per cada grup.

A banda de treballar la competència digital s’han acostat al seu entorn més proper, la ciutat on vivim, d’una marea reflexiva i responsable, han estat protagonistes del seu propi aprenentatge i, de segur, que serà molt important pels altres reptes d’aprenentatge que trobaran al llarg de la seva vida.

Ciutadanes compromeses

Dins el projecte de 3r d’ESO “Ciutadanes compromeses” estem treballant, entre d’altres, com podem contribuir a fer una ciutat més verda i respectuosa amb la biodiversitat.

Un grup d’alumnes està estudiant la manera d’acostar la natura a l’institut per posteriorment fer extensiu el verd fora de l’institut. Enguany els alumnes continuen el projecte, partint de la proposta dels seus companys del curs passat, on l’objectiu final és la millora de la terrassa de l’institut que volem convertir en un lloc proper a la natura, amable, de descans i de relació entre la comunitat educativa.